1

Onderwerp: tappit uitstekers

ik had in de webshop tappit uitstekers besteld. het zijn kleine sierlijke letters in liniaalvorm. maar het probleem is dat het niet lukt, als ik bv een letter druk op de marsepein, dan blijft de marsepein erin plakken en krijg ik het er niet meer uit. kan iemand me uitleggen hoe ze worden gebruikt. alvast bedankt!

2

Re: tappit uitstekers

Er zijn verschillende methodes voor; je kunt hier kijken:
http://www.deleukstetaarten.nl/faq/faq. … amp;uin=39

en ook op de site van Lara staat een howto: www.tartacadabra.nl en dan bij howto's kijken :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

dank je marianne!

4

Ik smeer(met een penseeltje) de letters die ik nodig heb eerst in met een beetje trex,dat werkt fantastisch! Je klopt ze er dan zo uit.

Groetjes,Monique63

Carpe Diem !

5

Door je marsepein beetje Tragant gom doen,je kan het beste een avond van te voren doen, zodat het goed de tijd krijgt om in te werken. En je marsepein zo dun mogelijk uit rollen en dan je tappits erin drukken, en daarna is het een kwestie van het eruit slaan van de letters, maar dat is een rot werk vind ik persoonlijk ;) Ik maak ze heel voorzichtig los met een sateprikker !!!!

Veel succes en door te oefenen krijg je het onder knie ;) Ik had in begin ook dat het niet lukte maar plotseling ging het goed !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Ik gebruik tegenwoordig modeling paste van Balina voor de letters! (is eigenlijk ongeveer hetzelfde als fondant met tragant gom, maar ik vind het soms lastig te bepalen hoeveel ik er precies door moet doen. Bovendien wordt het niet helemaal hard)

Sindsdien gaat het werkelijk super, vooral als ik het strookje nog een klein beetje laat indrogen voor ik begin met uitsteken. Ik klop ze er zo uit, geen gefriemel meer met sat

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!