1

Onderwerp: help geen taartdoos, toch in de koelkast?

Hallo ik heb even een dringend vraagje,

ik heb een taart gemaakt met botercreme, dulce de leche en fondant bekleed, maar ik heb geen taartdoos, kan ik m dan gewoon ´open´in de koelkast zetten, ik wil m morgen middag aansnijden. of moet ik m bedekken, of gaat ie dan zweten????

groetjes Rosemary

2

Re: help geen taartdoos, toch in de koelkast?

Ik doe ze nooit in taartdoos in de koelkast, maar doe er wel een open plastic zak overheen omdat de bovenkant van mijn vriesvakje nog wel eens druppelt........geen probleem (hij staat wel laag de koelkast, op 1)

Alles goed???? nee 3 fout

3

Met deze vulling zou ik hem niet in de koelkast zetten, maar op een andere koele plaats.....

Maar hij kan op zich ook zonder taartdoos in de koelkast. Het probleem zit m meestal in de condens die zich vormt op je taart door het temperatuurverschil tussen de koelkast en de buitenlucht, zoals op een glas witte wijn zeg maar... En van de condens kan je taart gaan smelten. Dus kun je het best grote temperatuurschommelingen vermijden. De koelkast iets minder koel zetten kan eventueel helpen (maar daar moet de rest van je koelkastvulling dan wel tegenkunnen :D)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik heb ook net een taart gemaakt, eehh eigenlijk 3, met o.a. Dulche de leche en botercr

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

5

Ik heb ze altijd zonder problemen boven in de koelkast, ongeacht wat voor een vulling. Als je de taart er op tijd (uur ongeveer) uit haalt kan hij even "uitzweten".

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

6

Met Sigrid eens :Y Zelden bij mij met doos... àls ze in de koelkast staan (dat dus ook niet zo vaak ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag