1

Onderwerp: wanneer maken??

hallo allemaal,

even een vraag, ik heb gezocht op de site, maar kon het zo snel niet vinden, dus bij deze sorrie als het als t al een keer beantwoord is.

Ik wil voor a.s. zondag een taart maken, met botercreme.

Zou ik nu ( twee dagen van te voren)al de biscuit en de botercreme kunnen maken ( en zo ja  even voor de volgende keer hoe lang van te voren kan ik m echt al helemaal kant en klaar maken of iid de biscuit vullen met botercreme, hoe lang blijft dit goed en blijft dit lekker, of word het biscuit dan een beetje week van de creme?) t kan toch buiten de koeling staan?

En ik wil m bekleden met fondant, hoe lang kan dit van te voren? ( ook voor de volgende keer, nu doe ik dit gewoon morgen.)

bedankt alvast voor het antwoorden,

groetjes Rosemary

2

Re: wanneer maken??

volgens mij doen de meesten dit regelmatig, dus dag 1 bakken (en eventueel botercreme mixen). Dag 2 doorsnijden en vullen en bekleden en dan dag 3 opeten :9
Dit kan ook wel een dagje eerder, maar ik doe het liever zo 'vers' mogelijk, weet ook niet hoe lang het vantevoren zou kunnen.
Botercreme kan buiten de koelkast ja, als je even zoekt staat er ergens een lijstje van vullingen die buiten de koelkast kunnen.

Mijn website: Presentaart

3

Jep dat doe ik ook !!!!!!! Vandaag de taart gebakken, morgen bekleden en zondag wordt het opgehaald. Ik merk gewoon het verschil als je het op de dag zelf bakt, dat het doorsnijden wat moeilijker gaat omdat het zo vers is.

Als ik de taart met banketbakkersroom vul en het afsmeer met botercreme bewaar ik het nu gewoon op een koele plek buiten mijn koelkast, behalve in de zomer. Oh ja maar mijn banketbakkersroom is op water basis gemengd met de poeder, als je slagroom zou doen dan moet het wel in de koelkast.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4 Laatst bewerkt door Granny W. (01-12-2007 00:54)

manika schreef:

Jep dat doe ik ook !!!!!!! Vandaag de taart gebakken, morgen bekleden en zondag wordt het opgehaald. Ik merk gewoon het verschil als je het op de dag zelf bakt, dat het doorsnijden wat moeilijker gaat omdat het zo vers is.

Die tijd kun je verkorten door hem direct na afkoelen in te vriezen (duurt ongeveer 2 uur) en weer te laten ontdooien (ongeveer dezelfde tijd) even goed inpakken in een plastic ak of plastic folie, en ook zo laten ontdooien op een rooster.

I believe in Sandy Claws

5

nou ik heb jullie advies opgevolgd, gister avond nog gebakken en de botercreme gemaakt, vandaag ga ik m snijden en vullen, bedankt voor jullie reacties!

6

Granny W. schreef:
manika schreef:

Die tijd kun je verkorten door hem direct na afkoelen in te vriezen (duurt ongeveer 2 uur) en weer te laten ontdooien (ongeveer dezelfde tijd) even goed inpakken in een plastic ak of plastic folie, en ook zo laten ontdooien op een rooster.

Oh dat wist ik niet !!!! Maar wordt je taart niet klef ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Ik bak het biscuit soms al wel langer van te voren. En dan de vriezer in tot ik hem nodig heb.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

8

manika schreef:
Granny W. schreef:
manika schreef:

Oh dat wist ik niet !!!! Maar wordt je taart niet klef ?

Nee hoor, ik doe het altijd zo (tenminste, als ik op dezelfde dag bak dan) en ze zijn nooit klef.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag