1

Onderwerp: Beginnen bij het begin

Heb me net voorgesteld!!!.. en gooi meteen even mijn vraagjes in de groep!!..

ik ga beginnen!!.. heb vernomen dat je op dag 1 bakt en de botercreme vast maakt.
Op dat 2 gaat decoreren en op dag 3 gaat eten.. (hahahah)..

ik ga klein beginnen, dat wil zeggen met een bakvorm van 20 cm.
Ik heb de biscuit mix van de webshop en daar staat op:
250 gr mix, 4 eieren en 25 ml. water.

Hoe meet ik 25 ml. water.. (mijn doseer kan begint bij 100 ml.)!!!!

Dan de botercreme mixen, bewaar ik die in de koelkast tot morgen??

Oh.. klinkt allemaal zo onhandig.. (maar heb op dit forum begrepen dat dat redelijk normaal is als je net begint)..

Ik ga zo beginnen met mixen..

al vast bedankt!!

2

Re: Beginnen bij het begin

Je hebt helemaal gelijk, als je iets niet weet, dan vraag je het. Ik zie dat je al geforumt heb, een heel goed begin. Ik zal dan de andere vragen even beantwoorden.
25 ml water kan je wel wegen, 25 ml water is namelijk ong 25 gram. Het komt niet op een ml meer of minder. Misschien is het handig om in de toekomst maatschepjes te kopen, bij elke huishoudwinkel zijn ze volgens mij te vinden.
De botercreme bewaar je in de koelkast, maar zorg dat het voor het afsmeren op kamertemperatuur is, anders werkt het moeilijk omdat het hard is.

Voor de rest ben je goed bezig hoor! Succes!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door lune (30-11-2007 20:23)

Ik gebruik altijd zo'n bekertje van de hoestdrank die op zo'n dopje zit die gaat tot iets van 30 ml

Alles goed???? nee 3 fout

4

Kijk.. dat is nog eens top forum!!.. sta klaar voor de start.. stel nog even een *voor mij*  belangrijke vraag..

En Hoppa!!.. meteen antwoord..

Meiden TOP!!.. ik ga beginnen.. (de digi staat in de oplader.. hihi)

5 Laatst bewerkt door lune (30-11-2007 20:50)

en anders 100ml in je maat beker, verdelen over 2 bekers, kieper 1 leeg en gooi het andere bekertje weer in het lege..........hopla.........25 ml
(of de snelle versie..........verdelen over 4 bekertjes :D)

Alles goed???? nee 3 fout

6

Het staat in de oven.. op hoop van zegen!!!.. mijn mixer rook helemaal branderig.. (nodig een nieuwe kopen!!)..

De oven staat op 175 gr. (maar niet voorverward... ooh hoop dat dat goed is)..

Botercreme ga ik morgenochtend maken..

Ik ga zo aan het kleuren van de fondant.. en Marsepein!!!

Over 30 minuten weet ik het.. SPANNEND!!

7

Broekie schreef:

heb vernomen dat je op dag 1 bakt en de botercreme vast maakt.
Op dat 2 gaat decoreren en op dag 3 gaat eten.. (hahahah)..

Het is inderdaad beter voor een kapsel als je op dag 1 bakt en op dag 2 decoreert. Maar je kunt op dag 2 ook al eten hoor :D

Broekie schreef:

Hoe meet ik 25 ml. water.. (mijn doseer kan begint bij 100 ml.)!!!!!!

Het luistert niet zo nauw. Als je de ruimte tot die 100 cc voor een kwart vol doet (op het oog dus) is het goed.

Broekie schreef:

Dan de botercreme mixen, bewaar ik die in de koelkast tot morgen??

Die kun je beter voor gebruik pas maken, want anders moet je hem voor het beste (lees: lekkerste) resultaat toch weer eerst opslaan.

Succes en groetjes,
Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Nou.. mijn baksel is uit de oven.. (beetje een bol.. iets te hoog).. maar heb het omgedraaid.. en het v.a.l.t. wel mee.. (pfff)..

Kan ik dat nog netjes wegsnijden????

Ben met rolfondant bezig geweest.. (rood gekleurd) en de lusjes van de strik liggen te drogen!!..
Morgen randjes maken.. en plakken maar.. (hihihi.. wil de hele nacht wel doorgaan.. maar dat is ietsiepietsie overdreven denk ik)..

en dan morgen botercreme, vulling maken.. en dan aan de Marsepein decoratie beginnen!>. tis nog hard werken zeg.. tong uit je mond.. klotsende oksels.. hahahha.. maar goed het begin is er!!..

9

Broekie schreef:

Nou.. mijn baksel is uit de oven.. (beetje een bol.. iets te hoog).. maar heb het omgedraaid.. en het v.a.l.t. wel mee.. (pfff)..
Kan ik dat nog netjes wegsnijden????

Hoeft niet. Als je hem stort, gelijk omdraaien (dus de onderkant die in het blik zat wordt de bovenkant) dan zakt de bult vanzelf weg. Is meestal lucht namelijk.

Broekie schreef:

wil de hele nacht wel doorgaan.. maar dat is ietsiepietsie overdreven denk ik

Nee hoor... helemaal niet :lol: ... helaas... je bent besmet... met h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep