1

Onderwerp: vraagje roosjes maken

Ik heb gisteren me roosjes uisteek set binnen gekregen van de webshop.

Alleen ik begrijp de uitleg van het boekje niet.

Het is een setje van 5 a 6 stekers van klein naar groot.

Kan iemand mij uitleg geven..

2

Re: vraagje roosjes maken

Zie http://www.tartdecor.se/product.asp?pro … amp;page=1 , de taal is niet te lezen , maar de foto's zijn duidelijk!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3 Laatst bewerkt door Dorieneliane (30-11-2007 14:47)

ik vond ook nog deel 2! dan heb je hem comlpeet!

http://www.tartdecor.se/product.asp?pro … amp;page=1

4

je kunt even kijken bij de how to onder technieken. Het voordeel van het setje wat jij hebt is dat je precies dezelfde grootte van de blaadjes kunt maken.
Je maakt dus eerst het hartje van de roos (zie howto, technieken) daarna rol je de fondant/marsepein uit en steekt met het uitstekertje 8 blaadjes uit. Vervolgens maak je de randjes een beetje plat met je vinger, anders krijg je een roosje met dikke blaadjes. Daarna vouw je eerst 3 blaadjes om het hartje en daarna een rij van 5. Als je wil kun je nog een rij eromheen maken, maar ik vind dat meestal niet nodig.
als je kleine roosjes wil maken gebruik je de kleinste maat en als je groter wil dus een grotere maat.
je kunt ook met kleine blaadjes beginnen en dan de buitenste rij een slag groter.
Als je echt een mooi roosje wil dan is het mooi om bij  de binnenste blaadjes een slagje donkere fondant te gebruiken en dan naar buiten toe een beetje lichter.
Hopelijk is het duidelijk zo.
een heel verhaal, je kunt ook even in mijn fotoalbum kijken, een van mijn laatste taarten is een bruidstaart met allemaal roosje en rozenblaadjes. Daar kun je ook duidelijk zien wat ik bedoel met die donkere en lichtere kleuren
succes ermee!

gr. Ingrid

5

aH MEIDEN

JULLIE ZIJN GEWELDIG.
Met die aanwijzigingen kan ik zeker wat, ga het van het weekend meteen oefenen. \