1

Onderwerp: Verstevigd fondant vraagje

Hoi,

Waarschijnlijk is deze vraag al vele malen gesteld, maar ik kan het antwoord specifiek op mijn vraag niet vinden. (Wil ook graag zeker zijn)

Ik heb eergsiter een dambord en 2 mannetjes gemaakt van fondant met tylose, deze staan nu stofvrij in een keukenkastje en zijn idd wat harder. En dus makkelijker plaatsbaar op de taart. Zijn deze figuurtjes nog te eten of is het af te raden? (best zonde als het niet kan).

Oja is er nog een verschil tussen de verschillende verstevigings materialen, zie ook iets natuurlijks, is dat beter of minder. Geven deze verstevergers nog een smaak verschil?

Toch iets meer vraagjes, maar het is de eerste taart voor een opdracht en zou niet willen dat er iemand ziek van wordt ;)

Groetjes Nanda

2

Re: Verstevigd fondant vraagje

Alleen de buitenkant wordt hard, dus ja hoor je kan het nog eten. Ik boetseer ook altijd vooruit, met tylose en zet het dan op de taart en het werd tot nu toe altijd opgegeten.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Re: Verstevigd fondant vraagje

Ik heb het idee dat Tylose sterker verstevigt dan tragant (=natuurlijk). Qua smaak proef je er niet echt wat van, tenzij je echt h

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag