1

Onderwerp: koekjes met fondant?

ik ben sint en piet koekjes aan het bakken en het was eigenlijk de bedoeling om ze te versieren met icing (gezicht, hoed, baard ...) maar het wordt al laat en heb eigenlijk geen zin meer om al die verschillende kleurtjes te maken (en dito aantal spuitzakjes).

Dus vroeg ik me af of het ook wel zou smaken als je gezicht, hoed en baard van fondant erop plakt, en dan enkel met glazuur de afwerking (mond, ogen, veer, ...)

Of past dat helemaal niet fondant op koekjes?

Ik heb eigenlijk echt geen idee, en de koekjes zijn voor kleine kindjes, dus ik twijfel eigenlijk of ze die wel lekker zouden vinden.

Ik wil ze vanavond eigenlijk nog afwerken zodat ik ze morgen kan meegeven naar school, want anders is het weekend en ik weet niet of de koekjes maandag nog lekker zullen zijn dan als ik ze zolang nog laat liggen.

Hopelijk is er nog iemand wakker die ervaring heeft met fondant op koekjes

Groeten
Els

2

Re: koekjes met fondant?

volgens mij staan er hier ook ergens koekjes met fondant op het forum.en waarom niet.ik denk alleen dat het niet te dik moet.maar de meeste kindjes vinden alles lekker wat zoet is.(ik ook)

3

Ik heb het wel eens gedaan, maar de koekjes werden er wel zacht van...Ik denk dus eerlijk gezegd dat je ze beter rustig morgen af kunt maken en dan na het weekend meegeven. Dan is zowel je icing als je koekje (weer) hard geworden!

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Bedankt voor de tip Jozien!

Helaas, te laat ... Heb ze toch al gemaakt, met combinatie van fondant en icing.
Ik ben toch tot 02.00 bezig geweest vannacht, maar ik vind fondant gewoon prettiger om mee te werken.
Bij icing heb je al dat gedoe van plakkerige zakjes met verschillende kleurtjes, dan moet je daar telkens je spuitmondje uitpeuteren ... Jakkes.

Ze zijn best wel goed gelukt, en heel goed onthaald op school deze morgen.
Maar ik heb er ook 1 geproefd vanmorgen en inderdaad het koekje was zachter geworden, maar de smaak was wel ok (niet muf ofzo).

Foto volgt later in de show off

Groetjes,
Els

5

Ik had laatst Zwarte Piet koekjes gemaakt en de kraag met fondant, smaakte prima :9 Ik had ze uitgedeeld en niet alle mensen aten het gelijk op en ze zeiden was na een paar dagen nog lekker knapperig, dus het werd bij mij niet zacht. Misschien goede tip, 2 suikerklontjes in de koektrommel te leggen, het schijnt dat je koekjes langer knaperig blijven. Ik heb het nog niet gedaan.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

Ja Manika, ik vond de combinatie fondant /koekje ook wel geslaagd :D

Hij was een ietsje pietsje zachter geworden, maar voor mij juist goed zo. Ik ben blij dat ik het uitgeprobeerd heb want er zullen er nog volgen nu!

Oh ja, ik heb het koekjesrecept van PP gebruikt, echt lekkere suikerkoekjes!