1

Onderwerp: witte chocolade smelten

Ik heb op deze forum gekeken en ik zag dat je ook vlinders kan maken van witte chocolade.
Ik heb ze net gesmolten in de magnetron dat lukte niet en in een pannetje het werd 1 klodder.
Wie heeft er tips.
Alvast bedankt!

groetjes fleur

2

Re: witte chocolade smelten

dit kan je best au-bain marie doen, dus water in je pan en dan een grote kom met je chocolade in, samen op het vuur.

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

3

Okee bedankt ik ga het straks even proberen.
groetjes fleur

groetjes fleur

4

Zorg dat er geen druppeltje water bij komt, want dan wordt het niks. water en chocola gaan niet altijd goed samen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

in de microgolf gaat prima, maar dan op de laagste stand, anders brandt het snel aan. en geregeld kijken hoe ver je al staat met smelten

6

Witte chocolade heeft altijd wat melk of room nodig om goed te kunnen smelten. Anders blijft het dik en korrelig.

7

hey,
Bedankt dames ben er nog niet aan begonnen met 2 kinderen om me heen dan wordt het wat moelijker, vooral als het de eerste keer is.
groetjes fleur

groetjes fleur

8

sharonv schreef:

Witte chocolade heeft altijd wat melk of room nodig om goed te kunnen smelten. Anders blijft het dik en korrelig.

niet akkoord!

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

9

Ik heb dat net op de koksopleiding geleerd. Wij moesten dat zo doen, vandaar......

10

Ik heb een klein stukje witte chocolade au-bain marie gedaan en het lukte hij was mooi vloeibaar bedankt voor de tips. *)
groetjes fleur

groetjes fleur