1

Onderwerp: Taartbodems

Bij taartenparade zie ik heel veel taarten voorbij komen met een leuke taartbodem, of versierde taartbodems. Gebruiken jullie inpakpapier op een normale taartkarton? of iets anders? En wanneer zetten jullie de taart hierop? voor het decoreren of na decoreren?

En bij sommige zie ik geen taartbodems
En snijden jullie de taartbodem ook op maat zodat het niet zichtbaar is? Doe je dat voor het decoreren van de taart of daarna?

Bij sommige taarten zie ik ook dikkere taartbodems, helemaal versiert, soms met fondant/marsepein, soms met leuke papier. Waar zijn die te koop?

Alvast bedankt voor het meelezen!

Groetjes Tweety!

2

Re: Taartbodems

veel vragen :)
Ik haal vaak en doos bij de Lidl, daar snijd ik een onderkant uit. Daar doe ik inpakpapier overheen, en daar weer plasticfolie (vershoudfolie) overheen.

Als je niets ziet, bij mij in ieder geval, dan heb ik er een taartkarton onder die n

Mijn website: Presentaart

3

Bedankt voor je aantwoorden Mascha :thumb: Hier kan ik wel wat mee! Ik vindt zo'n taartkarton wel heel nuttig, maar wel lelijk.

Groetjes Tweety!

4

Hoi Mascha,
Dat vindt ik weer zo'n super idee van je he'er is nu ook hele leuk bling bling inpakpapier .
Ga maar een paar rollen inslaan.
ook namens mij bedankt voor de tip.
Gr Gurdie

Taartie La Mama

5

Ik heb deze tip van Wendy, plaatjes MDF van 28x28, zijn lekker stevig en dan ook bekleden met pakpapier en daarna inpakfolie. Vanochtend voor het eerst een stapeltaart op zo'n plaatje meegegeven, fijn gevoel omdat je weet dat ie lekker stevig staat!! En inderdaad, nu kijk ik overal niet alleen voor leuke taartspullen, maar ook voor leuk inpakpapier.
De onderplaten die weleens bekleed met marsepein en/of fondant worden, zijn meestel van die dikke zilveren (kartonnen) onderplaten, die je gewoon kant en klaar kan kopen.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

Ik gebruik gipsplaat; snij ik in formaat, bekleed ik met folie en al dan niet een vrolijk papiertje + nog een laagje folie, gekleurd tape erom heen en je hebt een mooi cakeboard.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik gebruik ook altijd dik karton, van een doos of zo en pak het mooi in met inpakpapier en inpakfolie.
Ik heb al heel wat rollen pakpapier ingeslagen voor dat doel. Ben inmiddels verslaafd aan inpakpapier kopen. :D
Bij de IKEA hebben ze trouwens heel mooi papier!
Die tip van dat MDF vind ik ook erg goed, van de week maar eens naar de Gamma...

8

Dank allemaal voor jullie reacties!
Ik maak tot nu toe nog alleen taarten voor mijn eigen gebruik/familie/vrienden. Karton van dozen vindt ik een heel goede tip!
MDF en gipsplaat zal ik in mijn achterhoofd houden mocht ik wat meer stevigheid nodig hebben.
Bereken jullie de kosten hiervan ook door? Platen, inpakpapier .... gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Ben maar een beginner, en ben nog lang niet aan toe om een taart te verkopen.

Groetjes Tweety!

9

Bien schreef:

Ik heb deze tip van Wendy, plaatjes MDF van 28x28, zijn lekker stevig en dan ook bekleden met pakpapier en daarna inpakfolie.

MDF ???????????????? :o :think:

Mijn website: Presentaart