1

Onderwerp: recept basisbiscuit mislukt!

Ik heb het recept basisbiscuit op deze site gebruikt, maar helaas is het mislukt.
Ik had de ingredi

2

Re: recept basisbiscuit mislukt!

Heb je ook 10 minuten gemixt?

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Ja, ik heb 10 minuten gemixt maar niet met een elektronisch mixer.

4

Hoe dan? Met de hand? Of bedoel je niet met een staande mixer maar met een handmixer (die wel in het stopcontact gaat).

5

Gewoon met de hand en met eigen kracht, dus geen mixer die het stopcontact in gaat :)

6

Ik weet niet hoe snel je kan roeren maar ik denk dat je een biscuitmix niet met de hand kan kloppen. Je kan natuurlijk nooit zo snel kloppen als een mixer op de hoogste stand en zeker geen 10 minuten lang.

Kan je misschien bij iemand een electrische handmixer lenen? Dan kan je het nog eens proberen.

7

Een electrische mixer is geen probleem, maar ik wist niet dat het daaraan lag.
Dus het was daarom zo hard?

8

Ik vermoed van wel.

Maarja, ik ben ook geen expert hoor ;)

9

Ok, ik zal het nog een keer proberen met een electronisch mixer, in ieder geval bedankt voor je reacties! :)

10

Succes!

11

doe de eieren vooraf in een heet badje voor ongeveer 10 minuten en dan pas met electronische mixer mixen.. kan niet mislukken :)

12

Ik hoop het ik ga het vandaag proberen met eieren die hebben gelegen ik heet water en een elektronisch mixer. Als het lukt laat ik het jullie weten.

13

En toch ook erg belangrijk is de eieren op kamertemperatuur te doen. Ik haal ze s'avonds voordat ik naar bed ga uit de koelkast en volgende dag bakken.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

Je kan de eieren als je ze in een kom doet om te mixen,met kom en al in een bak heet water zetten en dan mixen!!Ik heb ook al een paar keer dit basis recept gemaakt,en het is bij mij nog altijd gelukt,maar ik gebuik nu meestal de mix van soezie!!

15

Hallo, ik heb het recept vandaag weer gebruikt met eieren die buiten stonden en heb met een elektronische mixer 10 minuten gemixt, ik zag toen al een heel groot verschil. Het mengsel zag er gewoon anders uit dan toe het mislukte.

Maar het is uiteindelijk dus toch gelukt om een zachte biscuit te bakken, heel hoog is het niet geworden maar ik ben er tevreden mee.

Bedankt voor alle reacties!

16

Hoi,

De eerste keer dat ik het maakte had ik ook van die problemen... en weet je wat het was... heel stom :o... ik had teveel water gebruikt... oeps... was iets gestressed zeg maar... nu met de juiste hoeveelheid werd hij super. (Die andere smaakte wel erg lekker)

Succes nog.

Nanda

17

Ik laat de temperatuur van mijn oven langzaam oplopen. Tip van Inge..  je bakblik in een oven zetten die niet is voorverwarmt.  Je taart kan dan langzaam rijzen zonder dat de bovenkant  gelijk dichtschroeit... en je taart dus niet meer de hoogte in kan. Ik doe hem dan 20 minuten op 150 graden en dan nog eens 20 minuten op 175 graden.  Sinds ik het zo doe lukt het elke keer en worden mijn taartjes mooi hoog .

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

18

NanTess schreef:

Hoi,

ik had teveel water gebruikt... oeps... was iets gestressed zeg maar... nu met de juiste hoeveelheid werd hij super. (Die andere smaakte wel erg lekker)

Succes nog.

Nanda

Water?? Als het goed is bevat het recept basisbiscuit geen water?

En miep=miep in het recept staat dat je de oven moet voorverwarmen dus het is beter dat ik dat niet doe?

19

ik doe het niet meer en het gaat prima. Wel je tijd verlengen. Inge (van de webshop) heeft het me aangedraden omdat ik een paar keer een hele grote bult op mijn taart had en die plofte helemaal in als ik de oven open deed... En sinds ik het zo doe is er niets meer aan de hand.

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

20

Candy schreef:
NanTess schreef:

Hoi,

ik had teveel water gebruikt... oeps... was iets gestressed zeg maar... nu met de juiste hoeveelheid werd hij super. (Die andere smaakte wel erg lekker)

Succes nog.

Nanda

Water?? Als het goed is bevat het recept basisbiscuit geen water?

En miep=miep in het recept staat dat je de oven moet voorverwarmen dus het is beter dat ik dat niet doe?

Hoi Candy,

Ik denk dat er verwarring is omdat jij het hebt over het recept van het forum, en veel anderen (zoals Nantess) gebruik maken van biscuitmix (bijv van de webshop). Daar moet water bij! Overigens, ik tobde ook vaak met mijn biscuit en sinds ik de mix gebruik is dat over.

De oven voorverwarmen doe ik zelf wel altijd, maar dan op 150 graden. En dan stapsgewijs de temp opvoeren zoals beschreven...

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

21

Hoi ,
Vandaag heel veel biscuit gebakker, in de eerste 3 kreeg ik gaatjes en die waren hard. daar heb ik ook al een stukje over geschreven.
Maar ik dacht ahe, gewoon door proberen dus daarna cup cakes gebakken met kruiden cake mix, nu de boven kant weer bikkel hard. 50 min gebakken. ( Ik heb ze wel bekleed en ze zien er beter uit an dat ze zijn, al smaakt het wel goed.Daarna nog een chocolade biscuit van de webshop, zag er lekker uit met allemaal stukjes chocolade erin, maar ook deze werd eerst niet gaar dus ik hem toch maar langer (ik heb een electrische over) op minder graden gezet. Nou wat denken jullie weer mislukt. Hij is aan de boven kant geschuurd en toen ik hem eruit haalde (Ikea bol )drak ie door. Ik ga het nu voorlopig maar opgeven hoor !!!!vind het nu niet leuk mee.

Gr Gurdie

Taartie La Mama

22 Laatst bewerkt door bettie (03-12-2007 02:21)

Gerda, kom zondag maar bij mij, gaan wij samen bakken,want ik heb nog nooit zulke mooie kapsels gehad als nu, trouwens heb je gezien bij mij.Ook ik deed eerst op 140,160,180 graden bakken, en duurde 90 min voor het gaar was,  nu doe ik het 30 min  op 180 graden , en heb echt hele mooie kapsels en heel hoog. Heb van Sint een mixer met draaiende kom gekregen, een gewone Philips, dus geen dure,   maar zo ,wat een kapsels heb ik nu, en doe mijn eieren altijd 45 seconden in de magnatron

Veel taart plezier

23

Bedankt voor alle reacties,

Nou heb ik een vraagje,

Als ik bakpoeder zou toevoegen aan het recept basisbiscuit op deze site, zou mijn biscuit dan hoger rijzen?

Met het recept zonder bakpoeder is het ook aardig hoog geworden, maar ik wil een hoger taart.

Groetjes,

Candy:)

24

Ik ben zelf nog een beginnende bakster, maar vind het wel leuk. Alleen is het stom dat er bij de recepten evt geen plaatjes erbij staan, zodat je kunt zien hoe het eruit hoort te zien. Ik heb net de basis biscuit gebakken, maar volgens mij is het mislukt. Het rook ook meg