1

Onderwerp: Help !!! Ik wil even jullie mening weten

Hoi,

Nu krijg ik een grote bestelling voor een klant, het is voor ongeveer 60 personen.

Ik had gezegd dat ze aan 2 grote taarten van 26 cm wel genoeg heeft, maar wel erbij gezegd dat het eraan ligt hoe groot je de stukken snijdt uit de taart.

Nu is mijn vraag : Wat denken jullie ? Als ze gewoon niet al te grote stukken snijdt zou je het redden ? Op felicitaartjes.nl staat 20-25 personen. Of moet ik toch mijn Wilton vormen gebruiken van 30 cm ? Maar dit betekent dat de prijs ook hoger wordt omdat er meer in gaat. En ze betaald al 50,- in totaal, want ze neemt ook nog eens 20 cupcakejes.

Wat vinden jullie ? Moet ik voorstellen een grotere vorm te gebruiken ?

groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Help !!! Ik wil even jullie mening weten

Ronde taarten van 26 cm?
Ik denk dat dat veel te weinig is. Volgens mijn lijstje haal je 14 - 18 stukken uit een ronde taart van 26 cm.

De bruidstaartopdracht die ik heb is voor 50 personen. Dat worden 4 ronde taarten. 20, 24, 26 en 28 cm.

Enne 50 euro voor 60 personen? Ik ben zelf geloof ik ook wel aan de goedkope kant maar dit is wel heel weinig. Ik reken zelf 1,25 per persoon bij taarten en cupcakes zijn 1,00-1,50 (afhankelijk van wat er op komt).

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3 Laatst bewerkt door manika (28-11-2007 22:06)

:lol: Ik reken gewoon 15,- voor 1 grote taart. En voor cupcakjes 1,- per stuk. En ik weet dat ik duurder moet worden :o Maar het blijft een moeilijk punt voor me ;)

Nou ik ga morgen toch even over leggen om 2 x 30 cm taarten maken, want daarmee redt je het wel !!! En iets duurder voor vragen.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

Hier precies hetzelfde. Maar ben zo'n pietje precies dat het er bij mij niet in kan dat een taartje van 20 cm net zo duur is als een taart van 28 cm. Er gaan immers meer ingredi

5

Ik snijd een ronde van 26 cm in 16 punten. Moet je nou perse met 17 of 18 van die taart eten dan lukt dat ook wel, maar meer echt niet hoor.

En lieve Manika, je prijs is echt v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Manika: dat is in mijn ogen ook

Mijn website: Presentaart

7

nou dan zal ik maar niets meer zeggen :) ik heb hier een 3 stapeltaart gemaakt van de 6-kant vorm van wilton, 16-23 en 30 cm en die ging schoon op met een man of 30, moet wel zeggen dat dat redelijk grote punten waren, maar weinig klachten dat ze het niet op konden :D
Ik zou dus voor 60 personen veel meer maken dan de 2 x 26cm neem tenminste aan dat je de ronde 26 cm bedoelt ?? ik tel daar net als Carin zo'n 16 punten voor.

8

Tinie schreef:

nou dan zal ik maar niets meer zeggen :) ik heb hier een 3 stapeltaart gemaakt van de 6-kant vorm van wilton, 16-23 en 30 cm en die ging schoon op met een man of 30, moet wel zeggen dat dat redelijk grote punten waren, maar weinig klachten dat ze het niet op konden :D
Ik zou dus voor 60 personen veel meer maken dan de 2 x 26cm neem tenminste aan dat je de ronde 26 cm bedoelt ?? ik tel daar net als Carin zo'n 16 punten voor.

Hahaha dan lusten jullie er wel pap... euhm taart van :lol:

(sorry hoor, ben een beetje melig... ben z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

9

Uit een taart van 30cm haalt mijn schemaatje 24 (+/- 2) stukjes. Dus 2x 30 zou ik toch ook nog aan de krappe kant vinden. Je hebt niet zoveel invloed op hoe groot ze snijdt tenlostte.

Voor de prijs sluit ik me helemaal aan bij de andere dames :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Marianne schreef:

Uit een taart van 30cm haalt mijn schemaatje 24 (+/- 2) stukjes.

Bedoel je soms 23,6 stukje :) ;) Dat zegt mijn schema namelijk :D

11

is dat het schema met de moeilijke wiskundige berekeningen? pi en zo?
Ik wil een taart voor 25 personen maken en ik heb geen idee welke maat bakvorm ik moet nemen, mijn grootste is 28 cm, dus dat ga ik volgens jullie schema niet redden dus.......:(

Alles goed???? nee 3 fout

12

(of zal ik er maar vanuit gaan dat er een paar sonja bakkeraars tussen zitten :D )

Alles goed???? nee 3 fout

13

lune schreef:

(of zal ik er maar vanuit gaan dat er een paar sonja bakkeraars tussen zitten :D )

:D

14

lune schreef:

Yep :)
Maar is niet moeilijk hoor.

Als je op www.felicitaartjes.nl kijkt bij schema's zie je ook voor een aantal vormen hoeveel personen.

Waarom maak je geen leuk stapeltaartje

28 cm = 20 pers (volgens mij dan he, sommige snijden groter!)
24 cm = 15 pers
20 cm = 10 pers

dus bijv. 24 cm en 20 cm, dan kom je er ook.

15

lune schreef:

Ik wil een taart voor 25 personen maken en ik heb geen idee welke maat bakvorm ik moet nemen, mijn grootste is 28 cm, dus dat ga ik volgens jullie schema niet redden dus.......:(

Ik heb zelf een lijstje gemaakt met de bakvormen die ik heb en het aantal personen die er van kan eten. Heb een beetje naar schema's op verschillende sites gekeken maar vooral goed naar de bakvorm gekeken. Die wiskundige berekeningen is niet voor mij. Niet dat ik geen wiskunde kan maar de mensen staan meestal niet met een lineaal stukjes te snijden. Die doen het ook op het oog.
En de ervaring leert dat mensen liever een stuk overhouden (h

16

Haha Mascha, je was me net voor. Jouw lijstje ziet er vrijwel hetzelfde uit als die van mij. Ik heb nog een kleine marge gehouden.
20 cm.    8 - 10
24 cm.    12 - 16
26 cm.    14 - 18
28 cm.    16 - 20

17

Mijn schemaatje komt ook precies overeen met die van Mascha alleen zeg ik er altijd +/- 2 bij, dus de marge van Naära. Ivm met grote en kleine eters/snijders.

mascha schreef:

Bedoel je soms 23,6 stukje :) ;) Dat zegt mijn schema namelijk :D

Waarschijnlijk wel, maar bij mij rondt excel automagisch af :+

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

18

Hihi :)

Ik houd ook wel een marge aan hoor, maar meestal bestellen mensen voor 'ongeveer' 20 man, en dan zorg ik dat er minimaal 20 stukjes uit kunnen, want vaak komen er toch minder uiteindelijk ;) :think:
Ik vind het trouwens zelf kleine stukjes als ik het op papier teken, maar als je het dan uit een taart snijdt valt het wel mee.
Al kan ik zelf wel een dubbele op :)

19

Dank jullie wel voor de reacties !!!!! Ik heb nu maar besloten 2 x 35 cm te bakken en prijs hoger maken ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl