1

Onderwerp: hoe maak je cupcakes met cake meel?

Hoi,
Een stomme vraag misschien, maar ik heb nu al een paar keer met cakemeel geprobeerd muffins te maken maar het lukt niet zo goed. Ik zie op de verpakkingen van muffinmix dat ze vaak wat melk of gesmolten boter gebruiken.
Weet iemand de verhoudingen, zodat ik eens goed gerezen kleine cakejes heb?
Of gewoon de aanwijzingen van het pak van cake volgen, komt het dan toch goed?
Heb al verschillende dingen uitgeprobbeerd, maar niets is nog echt goed gelukt.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: hoe maak je cupcakes met cake meel?

Ben toevallig net zelf bezig ;) Maar ik weet niet zeker of ik het goed snap, want bedoel je muffins of cakejes? Dat is net wat anders... Cakejes van cakemeel bak ik met de zelfde verhouding als de gewone cake, maar dan op hogere temperatuur en korter. Maar als je echt muffins bedoeld, heb je daar weer niks aan :S

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

dat eerste, dus ik weet genoeg dank jewel

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4 Laatst bewerkt door manika (28-11-2007 16:49)

Als je muffins wil kan je beter dat pak van Dr.Oetker kopen in de winkel ;) Die hebben een prima mix, maar ik persoonlijk vind het niet zo lekker. Oh als je die mix hebt hoef je alleen water erbij te doen. Ik weet het niet 100% is al tijdje geleden ik het had gemaakt.

P.S mag die vraag hier wel bij ingezonden recepten ? :lol: Mij maakt het niet uit hoor :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5

Jij let op :+
Ik ga hem gauw verplaatsen, had het zelf niet gezien :o

(vandaar ook dat ik hem dus bij Bakken&Vullen eerst niet terug kon vinden O-) )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Marianne schreef:

Jij let op :+
Ik ga hem gauw verplaatsen, had het zelf niet gezien :o

(vandaar ook dat ik hem dus bij Bakken&Vullen eerst niet terug kon vinden O-) )

:think: Ik zit al te denken ? Valt Marianne het niet eens op ? :lol: Toevallig had ik tijdje terug de spelregels een gelezen ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

manika schreef:

Als je muffins wil kan je beter dat pak van Dr.Oetker kopen in de winkel ;) Die hebben een prima mix, maar ik persoonlijk vind het niet zo lekker. Oh als je die mix hebt hoef je alleen water erbij te doen. Ik weet het niet 100% is al tijdje geleden ik het had gemaakt.

Bij de mix van Oetker moet wel wat meer als alleen water! Ik heb ze pas ook gemaakt met perzikstukjes uit een potje erdoor (ook van Oetker) en die waren erg lekker!

8

Mieke Verheij schreef:
manika schreef:

Bij de mix van Oetker moet wel wat meer als alleen water! Ik heb ze pas ook gemaakt met perzikstukjes uit een potje erdoor (ook van Oetker) en die waren erg lekker!

:lol: Het is al zolang geleden dat ik ze gemaakt hebt :o

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl