Onderwerp: gekleurd kopen of zelf kleuren
Wat heeft jullie voorkeur? Zelf de marsepein en fondant kleuren? En zo ja welke kleurstof gebruik je dan het liefste. of gewoon kant en klaar gekleurt kopen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » gekleurd kopen of zelf kleuren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wat heeft jullie voorkeur? Zelf de marsepein en fondant kleuren? En zo ja welke kleurstof gebruik je dan het liefste. of gewoon kant en klaar gekleurt kopen?
Als je over voorkeuren praat dan kleur ik liever zelf. Maar ik koop altijd zwart en rood gekleurd. Dat is namelijk zelf heel moeilijk te doen.
Sluit me aan bij babs, dit zijn ook de kleuren die ik vaak gekleurd koop. Marsepein is in die kleuren wel zelf te kleuren, maar bij rolfondant (zeker voor grotere) hoeveelheden, kleur en kneed je je een ongeluk
Ik kleur alles zelf, behalve zwart en rood. Dat krijg je gewoon nooit echt mooi. Zelfs grote hoeveelheden rolfondant/marsepein kleur je makkelijk zelf. Als je een keukenmachine hebt hoef je je ook niet perse een ongeluk te kneden.
ok ik heb een princess keukenmachine. kun je dan gewoon met de kneedhaak de kleur erdoormengen? en welke kleurpoeders gebruiken jullie dan?
en echt turqoise krijg ik bij marsepein ook niet mooi (omdat het toch een beetje gelig is) wordt vaak iets groeniger dan dat ik wil, rood en zwart koop ik ook en de rest zelf mengen
Ik heb geen princess keukenmachine dus of de jouwe het ook goed doet met marsepein weet ik niet.
Ik gebruik geen kleurpoeder, maar kleurpasta.
Heel af en toe gebruik ik weleens vloeibare kleurstof maar daar maak ik dan eerst pasta van door er een lelpeltje suikerbakkerspoeder door te roeren.
E
Ik vind wel dat kleuren met een keukenmachine met marsepein beter gaat dan met fondant; dan heb ik het wel over ballina-fondant, weet niet of het beter bevalt met andere merken?
ok bedankt voor de tips meiden ik ga het gewoon eens uitproberen
ok ik heb een princess keukenmachine. kun je dan gewoon met de kneedhaak de kleur erdoormengen? en welke kleurpoeders gebruiken jullie dan?
Met de gewone 'huis tuin en keuken' keukenmachine's (ik weet niet welke jij hebt) zal ik het niet proberen hoor. Die branden echt door! Het is vrij zwaar werk dat kneden en de meeste die hier marspein/fondant met de keukenmachine kneden gebruiken of de Kitchenaid of de Kenwood patissier.
(Dit zijn 'profesionele' keukenmachine's)
ik heb een princess en die valt denk ik in dezelfde klasse als de kenwood en de kitchenaid
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » gekleurd kopen of zelf kleuren