1

Onderwerp: Hoe dik is jullie laag fondant?

Ik vraag me af hoe dik jullie de laag fondant doen? Tot nu toe doe ik een vrij dun laagje (ca. 2 mm.), maar soms scheurt die bijna. En ik zie ook alle oneffenheden erdoor heen. Wat ik ook vaak heb, is dat er bobbels/luchtbellen verschijnen onder de laag fondant.

Hoe dik doen jullie de laag fondant?

Ik vind het ook moeilijk om te bepalen hoeveel fondant je per taart nodig hebt. Ik heb al verschillende formules voor van alles en nog wat van het forum geplukt, maar deze kon ik nergens vinden. Bestaat ook hier een formule voor?

Hoop dat jullie antwoord hebben.....

taart taart en nog eens.....taart!

2

Re: Hoe dik is jullie laag fondant?

Op de felicitaartjes site staat per vorm ook aangegegeven hoeveel marsepein/fondant
je nodig hebt om te bekleden, en met deze maten hou ik altijd over..........is dus ruim genoeg, of ik rol te dun..........meestal een 4 a 5 mm denk ik

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

3

Ik werk met mmf en ik rol heel dun uit. Je hebt gelijk dat je dan wat meer oneffenheden ziet. Ook de kans op scheuren is wat groter, maar met mmf heb je daar niet zoveel last van. Is erg elastisch. Maar persoonlijk vind ik een dikke laag fondant en/of marsepein niet lekker, dus daarom rol ik vrij dun uit. Het gaat dan zo overheersen.
En vwb felicitaartjes, daar gebruik ik ook altijd het schema van en heb altijd teveel.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Geen idee, nog nooit opgemeten :D
Maar ik denk ergens tussen de 2 en 3 mm.....