1

Onderwerp: Wie heeft er tips?

Ik wil voor mijn moeder die in december 50 wordt een taart (of taarten) maken voor zo'n 60 personen. Zelf dacht ik aangezien mijn moeder dol op kerst is, een kersttaart te maken. Misschien iets met sneeuw vlokken/christallen ofzo

Dit is mijn allereerste taart dus hebben jullie nog tips of how to's om een leuke taart te maken die voor een beginner te doen is.

Alvast bedankt!!

2

Re: Wie heeft er tips?

met de leuke sneeuwvlokken uitsteker kan je fantastische resultaten boeken zonder dat het moeilijk is! (op de webshop bij plunger cutters). Ook erg leuk vind ik zijn hulstblaadjes met rode bolletjes (besjes).
Voor 60 personen zit je sowieso wel op een aantal taarten, als je een stapeltaart te eng vind als beginner kan je ook gewoon een paar losse taarten maken, en leuk verschillend versieren.
Verder zou ik misschien wel 1 taartje oefenen als ik jou was, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. How-to's kan je vinden links op je scherm onder 'howto's', en ook bij de zoekfunctie bijvoorbeeld taart bekleden moet wel wat opleveren denk ik, er staan er vrij veel op dit forum (link's dus met how-to's, vooral de filmpjes zijn super).

Mijn website: Presentaart

3

Super dank je wel!!
nog een vraagje hoe bereken je het aantal personen per taart? sorry hoor voor alle vragen maar ik ben echt een mega leek hihi

4

www.felicitaartjes.nl Daar kijken bij "schema's" en daar staat voor een heel aantal taarten hoeveel personen en hoeveel ingredienten je nodig hebt.
Geeft niets hoor, probeer de zoekfunctie te gebruiken als je specifieke dingen wilt weten, want van dit forum kan je echt meeeega veel info halen :)

Mijn website: Presentaart

5

Deze is laatst door iemand geplaatst maar weet niet meer door wie? Vandaar dat ik het maar even zo doe. Leuke kerstboom en sneeuwpop how to:

http://vimeo.com/310136

6

wouw die is leuk. Dank je wel Carla

7

Iemand wel eens geprobeerd te maken zonder prikkers? Lukt dat?

8

Ik boetseer niet heel veel, maar als ik het doe gebruik ik geen prikkers, hou ik niet van. Als je beetje stevige massa gebruikt (marsepein of fondant met tylose) en met edible glue werkt, kan het - vind ik - prima zonder prikkers.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Zonder prikkers, zonder tylose maar wel met edible glue (is net effe was steviger dan gewoon een beetje water)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FBJJB8NF.jpg

10

Hey Carla, wat goed gelukt!
Heb net ook het filmpje bekeken en wil het ook wel eens proberen.
Wat zijn je bomen ook goed gelukt zeg, heb je het ook met zo'n afgerond schaartje gedaan? Dat heb ik niet dus ik zal het eens proberen met een gewoon schaartje.