1

Onderwerp: Letters van Fondant

Hallo,

ik krijg het niet voor elkaar om letters te maken met fondant. Ik heb die liniaals uit de webshop maar de letters komen er niet uit, of helemaal vervormd zodat ik er niks meer mee kan.

Hoe doen jullie dat toch???

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

2

Re: Letters van Fondant

http://www.tartacadabra.nl/nl_main.html en bij de how to's .
Vergeet ook de receptensectie niet :)

3

Dank je, ik ga gelijk wat tylose door de fondant kneden want ik heb het vanavond nodig!

Ik hoop dat het lukt want het is inderdaad niet al te best voor mijn bloeddruk op deze manier....;)

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

4

nou.ik krijg het nog steeds niet voor elkaar....
moest vandaag even snel een paar lettertjes...jammer.......ging echt niet werken

5

Misschien zijn jullie te ongeduldig...
Probeer het eens door een stukje fondant heel mooi flinterdun uit te rollen en dan even een paar minuten te laten drogen (lapje na paar sec even omdraaien zodat ie niet vast plakt aan de ondergrond) en dan pas de letters uitsteken. Je zult zien dat dat veel beter gaat ...
Als je fondant wat droger is dan klop je je letters er ook makkelijker uit.

6

Het is me gelukt! Ik had wat tylose door het fondant gedaan en 's avonds heb ik er letters van gemaakt. Deze even in de vriezer hard laten worden (10 minuten) daarna heb ik ze op de taart gelegd!

7

Hoi misschien een tipje ik heb laatst als proef de letters gemaakt met Modeling paste

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=519

Oke het is niet de goedkoopste oplossing maar het ging wel hartstikke goed!

8

petje schreef:

Het is me gelukt! Ik had wat tylose door het fondant gedaan en 's avonds heb ik er letters van gemaakt. Deze even in de vriezer hard laten worden (10 minuten) daarna heb ik ze op de taart gelegd!

Ik maak letter met flowerpaste of mexicanpaste (zelf gemaakt recepten in de receptenafdeling) altijd je lineaal goed invetten, dan lukt eht altijd :))

I believe in Sandy Claws

9

Bedankt voor de tips!