Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
- Van: leeuwarden
Onderwerp: consistentie van zelfgemaakte glucose SPOED!!!!!
hallo allemaal...
nou... ben er eindelijk mee begonnen als beginneling!! ik heb eindelijk druivensuiker (dextro) gevonden en ben het op het moment met gelijke hoeveelheid water aan het inkoken (500 gr dextro met 500 GR (geen ml) water) maar hoe lang moet het op zacht vuur koken en hoe dik moet het ongeveer zijn????
groetjes sara
- Van: Geertruidenberg
Re: consistentie van zelfgemaakte glucose SPOED!!!!!
Als je een kookthermometer hebt dan moet de temp ongeveer tussen de 110 en 115 aangeven, dan heb je ongeveer de goede consistentie, normalerwijs moet je op 70 % dextro en 30 % water zitten.......
I believe in Sandy Claws
En als je geen kookthermometer hebt: bij een stroperige dikte, denk aan iets dikker dan schenkstroop. Beetje vergeljikbaar met die ouderwetse stroop uit zo'n oranje kartonne bekertje (hoop dat je weet welke ik bedoel )
Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
Marianne schreef:En als je geen kookthermometer hebt: bij een stroperige dikte, denk aan iets dikker dan schenkstroop. Beetje vergeljikbaar met die ouderwetse stroop uit zo'n oranje kartonne bekertje (hoop dat je weet welke ik bedoel )
Maar de dikte is verwarmd anders dan afgekoeld.........dus moeilijk te zien.......
I believe in Sandy Claws
nou... het is me toch gelukt!! heb ook de fondant gelijk gemaakt en nu is het wel een beetje elastisch geworden gelukkig!!! denk dat ik overigens wel een beetje te veel gele kleurstof in heb gedaan!! (0.5 tl) en het is knalgeel!! volgende keer dan maar een beetje witte fondant maken en erbij mengen!! ik moet eerlijk bekennen dat het echt een hele klus is hoor!! ben er moe van geworden maar toch blij dat het wel gelukt is!!! ik denk dat ik maar ff ga uitrusten en dan beginnen met de biscuit!!
bedankt voor jullie hulp!! er voor jullie toekomstige hulp
groetjes sara
- Pooh
- web-redacteur
- Van: Heemskerk
Haha en daarom koop ik het kant en klaar, hou ik energie over voor de rest van de taart.
"Whatever you do, do it with chocolate"https://regenbooghuisje.com
Pooh schreef:Haha en daarom koop ik het kant en klaar, hou ik energie over voor de rest van de taart.
Als je eenmaal weet hoe eht moet is het een fluitje van een cent.is wel makkelijk als je eens omhoog zit )
I believe in Sandy Claws
Granny W. schreef:Marianne schreef:En als je geen kookthermometer hebt: bij een stroperige dikte, denk aan iets dikker dan schenkstroop. Beetje vergeljikbaar met die ouderwetse stroop uit zo'n oranje kartonne bekertje (hoop dat je weet welke ik bedoel )
Maar de dikte is verwarmd anders dan afgekoeld.........dus moeilijk te zien.......
Ja, maar op zondag een kookthermometer regelen is n
Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag
Marianne schreef:Ja, maar op zondag een kookthermometer regelen is n
I believe in Sandy Claws
10 Reactie door sara 25-11-2007 19:24 Laatst bewerkt door sara (25-11-2007 19:28)
Hmmm....altijd checken welke temp ze bedoelen want 240 celsius is echt vele malen te hoog )
Dit is Fahrenheit dus omzetten naar Celsius en een goede kook thermometer of core thermometer voldoen prima.
In de Webshop alhier verkopen ze er ook eentje die je kunt gebruiken.
240 Fharenheit is trouwens 115 graden celsius.
I believe in Sandy Claws
kan het ook op gevoel?? heb geen thermometer op het moment
sara schreef:kan het ook op gevoel?? heb geen thermometer op het moment
Dan lees dit even door:
http://www.exploratorium.edu/cooking/ca … tages.html
I believe in Sandy Claws
ik kan niets anders zeggen dan "wat een geweldige site!!!!!!!!!!" hoe kom je er ook op????!!! had het zelf nooit kunnen vinden!!!! GEWELDIG
ga het gelijk proberen en laat het dan wel weten hoe het is geworden. bedankt
- Van: Oudenbosch
Ha! Goeie vraag sara!
Ik heb het ook een paar keer gemaakt en had al sterk het vermoeden dat het te dun was (ik had wel eens een bakje kant en klare glucose zien staan).
En bedankt Granny voor de temp-tip, dat ga ik volgende keer proberen natuurlijk!
Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op
www.lilotaart.nl !
hi.. nou... om heel eerlijk te zijn de glucose die ik zelf heb gemaakt is ook best een beetje slapjes.. nou raad je nooit wat er is gebeurd!!!! ik wil net gaan kijken hoe de consistentie is na een dag en wat zie ik??????? het is net sneew hoe kan dat nou??? kan ik het nog opwarmen of is het mislukt??? ik wilde net fondant met kristalsuiker gaan maken!! daar heb ik me glucose bij nodig!! wat nu?? heb ik een suiker thermometer geregeld is mn glucose net sneeuw!!! heb ik weer hoor
lilo schreef:Ha! Goeie vraag sara!
Ik heb het ook een paar keer gemaakt en had al sterk het vermoeden dat het te dun was (ik had wel eens een bakje kant en klare glucose zien staan).
En bedankt Granny voor de temp-tip, dat ga ik volgende keer proberen natuurlijk!
ik denk dat ik het maar weer ga opwarmen en kijken wat er gebeurt!! laat het wel weten!!
- Van: Oudenbosch
sara schreef:ik denk dat ik het maar weer ga opwarmen en kijken wat er gebeurt!! laat het wel weten!!
Ja hoor gewoon weer opwarmen. Komt goed, de boel is gewoon weer gekristalliseerd.
Ziet er wel lollig uit, he?!
Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op
www.lilotaart.nl !
het is inderdaad wel mooi ja... je zou het zo als sneeuw voor op je taart kunnen gebruiken... hhmmm... dat is eigenlijk best een goed idee al zeg ik het zelf ik ga gelijk een beetje wegzetten voor mijn sneeuwtaart
Berichten [ 19 ]
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren