Onderwerp: Platte strik :(

Hallo dames (en heren),

Gisteren om 16 u. belde een familielid op om te vragen of we naar een feestje wilden komen voor zijn vrouw (mijn nichtje) haar verjaardag.  Tja, natuurlijk wilden we dat, maar waar haalde ik nog zo snel een verjaardagscadeautje vandaan?  Gelukkig had ik nog biscuit klaar liggen, dus heb ik er gisteren maar een taart van gemaakt.
Ik wilde zo graag ook eens een strik proberen.  Helaas is hij helemaal plat gevallen.  Grrrr, wat heb ik fout gedaan?  Enfin, de jarige en alle genodigden vonden de taart heeel erg lekker en da's toch het belangrijkste.
Gevuld met : laagje krokante chocolade, bbr, aardbeienjam, tobleronevulling en botercreme van de webshop met een beetje baileys in.
bedankt voor het kijken.

Groetjes,
Peggy

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EKEXVRH3.jpg

2

Re: Platte strik :(

De strik is dan misschien wat plat, maar voor de ret vind ik het een leuke taart. Mooie rozen en hele leuke kleurtjes.
Heb je tylose gebruikt voor je strik?

3

Tylose gebruikt en droogtijd gehanteerd? Anders zou ik het niet weten. De roosjes zijn prachtig, ook de kleur!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

4

Ik denk dat je toch te kort heb gedroogd of te weinig tylose heb gebruikt, anders kan het bijna niet inzakken.

Het is evengoed een hele mooie taart geworden hoor!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Ondanks je platte strik is het toch een leuke taart geworden hoor!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

zo plat vind ik de strik niet. Ik zou de lussen niet op elkaar gelegd hebben maar altijd laten verspringen, en boven zou ik er 3 ipv 1 rechtop gezet hebben.
maar de jarige kent niks van taartdecoratie en ging zeker achterover vallen van bewondering voor deze taart!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

7

op de beetje ingzakte strik na vind ik je taarte cht mooi hoor, ik heb geen tips die anders zijn dan de al gegeven tips.

Ik vind het een hele mooie taart geworden,volgende keer gaat de strik vast beter!!Maar ik vind het zo wie zo al goed gelukt!!

9

Ik vind je taart erg leuk.. :)
Helaas een platte strik. ik ben wel 3 dagen bezig met een strik maken i.v.m. drogen..
Volgende keer wordt ie vastnog mooier!! :thumb:

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

10

Ondaks de strik toch nog een erg leuke taart en wat klinkt je vulling heerlijk,mmmmmmmmmmm heb net gegeten maar heb nu al weer trek.

11

Ik vind het ook prachtig Peggy!

Mooie rozen, mooie strik (beetje plat misschien, maar absoluut niet minder mooi!) goeie kleurencombi en... last but not least... lekker gevuld !  :9 :9

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

Taart is wel mooi hoor! Mooi met de roosjes en de strik.

Groetjes Tweety!

13

hoi hoi voor een snelle taart vind ik hem heel mooi. en je roosjes zijn super. en je strik. is ook mooi al is ie een beetje plat. heb de mijne ook echt een paar dagen moeten drogen hoor voor ik hem in elkaar kon zetten. niet wanhopen. want je hebt de techniek dus de volgende wordt super!!!!!