Onderwerp: Een dinosaurus voor Marc, o ja, lactosevrij!
Nadat Juf een taartje had gekregen en ook Lennard in de klas behoorlijk reclame maakt voor mama's taartjes, stond ineens Marc voor mijn neus:
"Kan jij mijn verjaardagstaart maken? Maar het moet wel lactosevrij!"
Grote bruine ogen keken mij aan, dus ik was onmiddelijk over de streep!
Na enig overleg met moeder (het leek even een Pokemontaart te worden
, maar gelukkig niet, toen nog wat heen- en weergeschuif met de datum, kwam nu niet zo goed uit, maar ja, ik had het nu beloofd...) werd er een dino gekozen, die ik direct in 3D wel zag zitten! Moeder zei:
" Als het maar leuk wordt",
dus dat was makkelijk
!
En dit is 'm!

Het lijf is de echte taart, 2x een halve ronde taart op zijn kant, eerst aan elkaar geplakt en toen gewoon horizontaal doorgesneden om uitlekken van de vulling te voorkomen. 2x gevuld met lactosevrije Zwitserse room (met soyamelk en soyaslagroom) en aardbeienjam. In de staart en de kop zit ook nog een laagje jam en alles is afgesmeerd met Wajangbotercreme.
Ik had wel ruzie met het paarse 'velletje', de lap was eigenlijk net te klein en rondom de poten ging het ook een beetje mis. Maar de schubben verdoezelen de boel mooi en de achterkant staat lekker niet op de foto
!
Marc en zijn zus en vader kwamen hem gisteren halen en hij vond 'm suuuuper, vader was helemaal stomverbaasd! En moeder hing een kwartiertje later ook helemaal blij aan de lijn! Ben benieuwd naar de 'smaakreacties' van maandag, ook niet geheel onbelangrijk
!
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"