1

Onderwerp: nieuwe combi magnetron

Hoi,

na lang zoeken een combi magnetron van Sharp aangeschaft vandaag, dat is hier in Engeland nog een van de enige combi's die 40 liter capaciteit heeft voor een redelijke prijs wel.

het is zo een zoektocht geweest want je hebt hier de meeste fornuizen met dubbele ovens, dus een kleine boven met grill en iets grotere eronder, en die wou ik dus niet, ik wou eentje die je in nederland krijgt, gewoon standaard single oven.!!!

nu dus het belangrijkste gedeelte, het is een fan assisted/convection oven.
dat is toch gewoon hetelucht oven, als ik het goed heb.
want zo kan ik ongeveer de temperaturen aanpassen voor een hetelucht oven.
het heeft iig wel een ventilator erin.

en het heeft een dubbele draairooster, kan ik die samen tegelijk gebruiken, bijv.
een taartje boven en een onder, of kan dat niet, worden die niet goed gaar samen.

bedankt alvast voor jullie antwoorden.

o ja, nog even een heel belachelijk maar belangrijk vraagje, ben ik de loop der jaren m'n rekenkunst al kwijt..........
hoeveel is ook alweer 2/3 van een 2 inch vorm, is dat ietsje minder dan helft, of ietsje meer. Ik weet stom stom, maar het is toch nodig om te weten he.

en wanneer gebruik je eigenlijk een 2 inch pan en wanneer een 3 inch?

nogmaals bedankt, ben een beginner wat betreft bakken,  het decoreren heb ik in uk al een cursus gevolgd en ben nog bezig met vervolg cursus.

2

Re: nieuwe combi magnetron

Even over de niet-belachelijke vraag (soms weet ik af en toe ook niet meer wat onder en boven is.........)
2/3 is iets meer als de helft. Dus als je het in 3-en zou delen, daar 2 stukjes van.

Ik gebruik de 2 inc (ongeveer 5cm) meestal. moet ik echt een hogere taart hebben, dan de 3 inch (bij ons 7 cm meestal)

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Re: nieuwe combi magnetron

thanks pooh

dan ben ik daar tenmiste uit