Onderwerp: botercreme bewaren
hoi
kan ik als ik botercreme overhoud het bewaren in de diepvries?zo ja hoelang?
Hoeveel botercreme(gram) heb ik nodig voor 1 laag + maskeren?
www.juffrouwtaartshop.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme bewaren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
hoi
kan ik als ik botercreme overhoud het bewaren in de diepvries?zo ja hoelang?
Hoeveel botercreme(gram) heb ik nodig voor 1 laag + maskeren?
Je kan botercreme in de diepvries bewaren ja, ook in de koelkast. Voor de koelkast ongeveer 2 weken en de diepvries weet ik niet, gaat bij mij te snel op.
Ik weet niet precies hoveel je nodig hebt voor 1 laag + maskeren. Ik stop het nooit als vulling in de taart.
en als je verder niet weet wat je er mee moet doen. het is heerlijk op een eierkoek
Bedoel je wel gewone botercreme of botercreme van mix? Want die laatste zou ik dan weer niet 2 weken bewaren.. Ik reken voor een taart van 20cm op 250 gram botercreme van mix als vulling en 100 gram botercreme om af te smeren, maar daar gebruik ik dan weer niet die van de mix voor. Oh, en ik hou wel altijd over...
Hoi Marianne,
Ik lees even met jullie mee , ik heb n.l ook nog zo veel te leren.waarom gebruik je de botercrame mix niet om af te smeren heb je daar speciaale rede voor???
p.s Trouwens ,mijn complimenten voor de site daar ben ik heel blij mee.
Gr Gurdie
Ja, de reden daarvoor is dat er vocht in de botercreme mix zit (dat voeg je toe) en vocht onder fondant geeft het risico op smelten van de fondant, want een vochtige ondergrond of vulling doet je fondant (en soms ook marsepein, maar dat kan er iets beter tegen) smelten.
Nou zijn de meningen over botercreme van mix als afsmeerlaagje verdeeld op het forum hoor. De
Ik heb er geen problemen mee met dat smelten , ik vind persoonlijk de mix van de webshop erg lekker als vulling, en om af te smeren maak ik de creme van roomboter,poedersuiker en lemon curd
kan dat dan? Zeg maar lemon curd toevoegen aan botercreme om af te smeren?
gr anke
Anke, kan prima, maar niet teveel. Ook hier weer: teveel vocht laat je fondant of marsepein smelten. Een botercreme om af te smeren is vaak 1:1, dus 1 deel boter en 1 deel poedersuiker. Een eetlepel vocht zal prima kunnen, maar je moet er geen 100 ml aan toevoegen.
o ok, bedankt dan doe ik dat... als beginnend taartmaakster valt t allemaal niet mee
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme bewaren