Onderwerp: Bewaar- en koelkastvraagjes
Ik moet morgen een taart leveren gevuld tobleronevulling, bekleed met marsepein. Ik wil em vandaag gaan maken, morgenmiddag rond 16.00 uur zal hij aangesneden worden. Ik zit een beetje in mijn maag met hoe ik de taart tot die tijd moet bewaren. Normaal bewaar ik marsepeinen taarten die ik een dag van tevoren maak op een koude plek in huis, maar niet in de koelkast.
Echter, tobleronevulling bevat natuurlijk zuivel (slagroom) dus ik neem aan dat een dergelijke taart wel in de koelkast bewaard moet worden. De taart is voor mijn achternichtje, en ik neem em morgen zelf mee in de trein. Ik moet ongeveer een uur met de trein. Hoe kan ik het dan het beste doen: vandaag maken, in de koelkast bewaren en dan met koelelementen in de trein vervoeren? Of gewoon in de koelkast bewaren, em morgen ongeveer 2 uur voor vertrek uithalen en dan zonder koelelementen de trein in?
Sorry voor dit verhaal, maar ik maak eigenlijk nooit taart met vullingen die in de koelkast bewaard moeten worden dus ik heb er niet zoveel ervaring mee. De enige keer dat ik een taart in de koelkast heb bewaard, ging mijn marsepein ontzettend zweten toen ik em eruit haalde, dus ik ben een beetje getraumatiseerd