1

Onderwerp: marsepein kleur vraagje

Goedemorge dames,

Ik heb een vraagje over marsepein kleuren,

Bv van die puzzelplaatjes maken.
Je hebt soms wel 10 of meer verschillende kleuren nodig. Maar hoe doen jullie dat nu. maak je 1 groot stuk wit/geel marsepein en breek je daar dan een kleine hoeveelheid vanaf en kleur je die? of doen jullie dat anders.

2e vraag als je marsepein kant en klaar koopt in de webwinkel hoelang kan je dat dan bewaren?

Als ik me marsepein kleur dan doen ik een klein beetje kleur erdoor en kneed alles goed doormekaar echter 1 ding me handen krijgen ook de kleur,  hoe voorkomen jullie dat?

2

Re: marsepein kleur vraagje

Vrg 1. Ik koop mijn marsepein altijd bij de webshop en daarvan neem ik kleine stukjes en kleur dan de kleuren die ik nodig heb voor puzzelen.

Vrg 2. Er staat op de verpakking hoe lang de marsepein houdbaar is.

Vrg 3. ik gebruik altijd vinyl handschoen voor het kleuren. Ik haal een doosje waar 20 stuks in zit voor € 2,70. Die gebruik ik ook tijdens de workshops.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

3

thanks
zo zie je maar kom steeds meer te weten
en vindt het ook steeds leuker worden.

Ga van de week allemaal oefen cakejes maken

4

Lies heeft helemaal gelijk, maar mog even een aanvulling:

Vr 1: Je kunt je marsepein of fondant ook verven. Dat doe je door een beetje kleurloze alcohol (bijv. wodka, niet van de drogist) te mengen met kleurstof, dan heb je verf. Het is maar wat je handiger vind, of als je niet te veel kleurstof door je fondant/marsepein wilt doen.

Vr. 2 Meestal zeker 6 maanden tot soms een jaar, maar staat inderdaad op de verpakking.

Vr.3 Bij de aldi hadden ze laatst latex handschoenen in de aanbieding, heel goedkoop. Bij ons liggen ze nog, dus zou even kijken bij de aldi bij je in de buurt. Doos van 100 stuks.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

BEDANKT YVETTE,

Ga morgen toch boodschappen doen dus neem gelijk een kijkje,
Heb nog nooit gehoord van kleurloze alcohol.

Is dat ook te verkrijgen in de slijterij..

6

ik gebruik altijd gewoon een beetje jonge jenever,gaat goed en heb nog geen klachten gehad.
groetjes danielle

7

En anders gin, vodka etc. Gewoon zo'n miniflesje van achter de kassa.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag