1

Onderwerp: welke kleur is mooi bij een sepia foto?

Hoi allemaal,
Ik wil  voor verrassing, voor mijn peter en meter ( voor hun 50 jarig-huwelijk) een taart maken.
Ik heb ouwel een sepia foto laten drukken. Ik heb daar een lijstje omheen gemaakt. Die ga ik hout-kleurig met goud of helemaal goud maken.
Ik weet nog niet zo goed hoe de taart eruit moet komen te zien. Ik denk wat klassiek met wat icingversieringen of wat mooi lintjes en/of roosjes.
Maar welke kleur is nu mooi??  Gewoon cr

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: welke kleur is mooi bij een sepia foto?

Denk dat het ook mooi is op spierwit! En dan de rand/lijst inderdaad goud doen. En dit goud dan terug laten komen in goudparels ofzo.
Of onder heel heel mooi gouden randje. Doe maar een gooi! Heel klassiek!

3 Laatst bewerkt door Kaatje E. (22-11-2007 11:46)

puuufff, ja er is zoveel mooi. Cream is natuurlijk altijd mooi maar ook bruin zal het goed doen bv met zacht oranje of cream kleurige roosjes, prachtig. Je kan ook wat terra cotta mengen met red-red krijg je een hele mooie donkere rood/bruine kleur.

En anders lichte pasteltinten, lavendel, peach, heel zacht groen, een heeeeel klein druppeltje oranje of heel zacht geel.

Je kan het beste wat proef lapjes maken(heel klein hoor niet groter dan een 2 euro stuk), dan kan je het er naast leggen. Zo doe ik het tenminste altijd als ik er niet uitkom. :/

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

4

Jaaa, ben het met Kaatje eens: beetje terra lijkt me erg mooi :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5 Laatst bewerkt door Carina (22-11-2007 21:11)

mmm, ga eens wat proeflapjes maken. Goed idee. En terra klinkt erg goed ja! Ik heb alleen geen terracotta. Ga eens kijken of ik die kleur zelf kan maken. Iemand tips, hoe je dat doet met basis kleuren (heb wel oranje en bruin hoor)?

Groetjes van Carina

6

Ja, daar zou ik idd bruin en oranje voor nemen :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik zou er idd sepia-achtige kleuren bij zoeken, zoals oudroze, terra, of mosterdgeel.... En dan wat ton-sur-ton roosjes bij elkaar, dus steeds iets donkerder maken vanaf cremekleur. Lijkt me erg mooi worden met die foto en dat lijstje!

Succes! Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8 Laatst bewerkt door Carina (23-11-2007 19:01)

Bedankt voor je reactie Jozien. Ik ga zondagavond eens wat experimenteren met kleurtjes. Ik wil de taart maandagavond klaar maken en dan in de vriezer doen. De taart is voor volgende week vrijdag en de dagen ervoor zijn zeer hectisch.
De fotolijst met ouwel doe ik er pas vrijdagochtend op.

Omdat ik met mmf werk, is het voor mij heel lastig om een mooi donkerbruine taart te maken. Dan zal ik toch echt met marsepein moeten gaan bekleden. En dat wil ik eerst eens op een taartje voor mezelf oefenen.  Dus zo'n lichte taart komt dan mooi uit. En dan met van die roosjes .. mmm Ik moet trouwens eens gaan kijken hoeveel ruimte ik heb bovenop de taart :S Straks kan er maar 1 roosje op.  Domdomdom :S
Maandagavond zal ik al proberen een tussenfoto te maken. Wellicht willen jullie dan nog wat aanvullingen/commentaar geven?

Groetjes van Carina

9

Zou het eind resultaat wel willen zien?