1

Onderwerp: hoe kleur ik marsepein wit?

Ik wil een wit beklede taart maken, maar ik zou niet weten hoe ik mijn marsepein wit moet kleuren.
Kan iemand het me late weten. Thanks!!
groetjes linda

2

Re: hoe kleur ik marsepein wit?

Niet........er is een kleuermiddel in Engeland te koop om marsepein wat witter te kleuern maar dat is beperkt in verkrijgbaarheid en effect. velen hier mengen hun marsepein op door te mengen met witte rolfondant waardoor eht een soort gebroken wit wordt......

Wil je echt wit hebben dan bekleed met rolfondant

I believe in Sandy Claws

3

Voor witte kleurstof hoef je niet naar Engeland hoor, dat is ook gewoon te koop in De Leukste Taarten Shop (*klik*).
Het wordt er wel witter door, maar zoals ook bij de omschrijving daar staat: echt spierwit krijg je met fondant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Marianne schreef:

Voor witte kleurstof hoef je niet naar Engeland hoor, dat is ook gewoon te koop in De Leukste Taarten Shop

Ik zie alleen sk xxl......en nee dat bedoel ik dus niet.......dat is een redelijk wit maar niet superwhite en voor zover ik weet voert geen enkele shop in Nederland het :)
Ik gebruik het om te schilderen........

I believe in Sandy Claws

5

Sja, mijn antwoord was op dit stukje:

er is een kleuermiddel in Engeland te koop om marsepein wat witter te kleuern

en daar is dat van SK toch ook echt voor bedoeld ;)

6

Marianne schreef:

Sja, mijn antwoord was op dit stukje:

er is een kleuermiddel in Engeland te koop om marsepein wat witter te kleuern

en daar is dat van SK toch ook echt voor bedoeld ;)

SK xxl is om rolfondant witter te kleuren...is niet voor marsepein........men werkt daar niet met marsepein aan de buitenkant.....veel soorten rolfondant daar zijn offwhite daar is de xxl voor, niet echt brilliant maar redelijk......

Op jullie site staat trouwens dat het paste is en volgens mij is SK xxl een dust......geen paste......

I believe in Sandy Claws

7

Ik heb Wilton kleurstof (witte dus).
Ik heb weleens marsepein wit gekleurd ermee: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RUKMOCPE-1.jpg
Dit werd echt v

Mijn website: Presentaart

8

Granny W. schreef:

Op jullie site staat trouwens dat het paste is en volgens mij is SK xxl een dust......geen paste......

Dat is wel echt een paste hoor, ze hebben ook wit poeder van SK, maar ook paste, het heet: QFC Xtra paste, ze hebben ook QFC Xtra dust

9

mascha schreef:

Dat is wel echt een paste hoor, ze hebben ook wit poeder van SK, maar ook paste, het heet: QFC Xtra paste, ze hebben ook QFC Xtra dust

Ik zie een paste aangeboden met een plaatje van de dust...........

I believe in Sandy Claws

10

Wat doet dat er nou toe dat 'men daar niet werkt met marsepein aan de buitenkant'? Wij zijn 'men' toch niet? Er wordt gevraagd of er iets is om marsepein wit te kleuren; jij geeft antwoord dat er spul is maar dat dat niet hier wordt verkocht, ik meld dat er in Nederland w

11

:)) Brush embroidery...leuk, had ik hier nog niet gezien...leuke techniek

I believe in Sandy Claws

12

Granny W. schreef:

:)) Brush embroidery...leuk, had ik hier nog niet gezien...leuke techniek

Uhm :o Bedankt, maar gewoon gejat uit het boek van Peggy Porchen :)

13

mascha schreef:

Uhm :o Bedankt, maar gewoon gejat uit het boek van Peggy Porchen :)

Beter goed gejat dan waardeloos bedacht......... :)

I believe in Sandy Claws

14

Bij Planet Cake verkopen ze van Spectrum ook een kleurstof om je marsepein wit te maken, natuurlijk word het niet zo wit als fondant, maar als je de fondant er niet bij houdt is de marsepein mooi wit hoor!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

15

Idd, die van Spectrum is erg goed. Heb hem hier ook staan (net als de Xtra White van de webshop) alleen nog geen kans gehad om hem uit te proberen. Maar ik was maandag voor een workshop bij Wendy en zag daar prachtige witte marsepein. Had ze gekleurd met die van Spectrum.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

16

Ik kleur mijn marsepein wit met Superwhite van Sugarflair Colours (te koop bij het acds) redelijk resultaat. Het is een witte poeder en je kan er met toevoeging van alcohol of water ook mee schilderen.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl