1

Onderwerp: Uisteker ruit/wieber

Goeiemiddag,

Op veel taarten zie ik die leuke ruiten (zoals bij de Narrentaart van Kaatje E.) Ik neem aan dat jullie die met een uitsteker maken, maar waar kan je die krijgen, want in de webshop kom ik hem niet tegen.

Bedankt alvast,

groetjes,

Amy

Groetjes Amy
Taartjes kijken? Ga naar: www.sweetpie.mijnalbum.nl of www.smultaartjes.nl

2

Re: Uisteker ruit/wieber

Hi Amy, dat is de patchwork uitsteker diamant. Inge verkoop geen patchwork uitstekers, als je me even mailt dan geef ik je door waar je het kan krijgen.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

3

Ik heb ook een keertje een taartje met ruitjes gemaakt. Het ruitvormpje heb ik getekent op een taartkarton en uitgeknipt. Vantevoren had ik de omtrek van de taart uitgerekend (staat ergens op het forum hoe je dat moet doen) en hoeveel ruiten ik rondom de taart wilde hebben. Zodoende kon ik de breedte bepalen van de ruit.

4

Hoi Amy,
bij mijn Narrentaart heb ik inderdaad de pachtchwork uitsteker diamant gebruikt, gekocht bij het acds. (Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel mag zeggen.)

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

5

Of je doet zoals Wendy, verbuig een vierkantje tot een ruit!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

6

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=242 hier zit ze in , in verschillende maten . En de grootte's zijn perfect.

7

misschien kun je wat met deze tip van rommie:

als je er iets meer werk voor over hebt, dan kun je vormpjes ook zelf maken. N.a.v. een tip van Wietske over een zwarte piet ben ik vandaag naar de 'ijzerboer' (enorm) gegaan en daar ijzerenstrips gehaald  (40 cm x 2cm). Hier heb ik een draak van gebogen aan de hand van een uitgeknipt plaatje. Ik probeer of ik er vanavond een foto van kan maken. Oh ja ze kosten 0,26 cent per stuk, dus daar kun je niet snel een grotere vorm voor kopen denk ik.

groetjes Rommie

--------------------------------------------------------------------------------
foto's van mijn taarten

Alles goed???? nee 3 fout

8

karentje schreef:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=242 hier zit ze in , in verschillende maten . En de grootte's zijn perfect.

Oh heb jij die ook Karentje. Heb ik een vraagje, hoe krijg je ze allemaal weer terug in het doosje? Mij lukt dat dus echt niet...:S

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

9

Hoi Carina,

Ik heb een heleboel doosjes met uitstekers, dus ik ken het probleem.....Gewoon even goed naar het plaatje kijken uit de webshop, zo passen ze dus in elk geval. En voor het geval je dit niet kunt onthouden (ik zou dat echt niet meer weten de volgende keer :D dus doe ik meestal het volgende:) even een tekeningetje maken en dat op de bodem leggen. Dan leg je ze er elke keer als een puzzeltje bovenop en past het altijd!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Kaatje E. schreef:

Hoi Amy,
bij mijn Narrentaart heb ik inderdaad de pachtchwork uitsteker diamant gebruikt, gekocht bij het acds. (Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel mag zeggen.)

Ja hoor, "in context' is dat geen probleem. Uit de spelregels:

# In een lopend topic een andere (web)winkel noemen kan, zolang dit binnen de context van het topic valt. Vermijd dan wel zoveel mogelijk het gebruik van linkjes

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

hahaha, ik heb ook al zo zitten tobben om ze weer mooi in het doosje te krijgen. Moet wel zeggen dat het grootste ruitje uitsteker eigenlijk net een beetje te klein is. Niet voor elke taart natuurlijk!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

12

Oke Marianne duidelijk.  :thumb:
Dank je wel.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

13

Jozien schreef:

Hoi Carina,

Ik heb een heleboel doosjes met uitstekers, dus ik ken het probleem.....Gewoon even goed naar het plaatje kijken uit de webshop, zo passen ze dus in elk geval. En voor het geval je dit niet kunt onthouden (ik zou dat echt niet meer weten de volgende keer :D dus doe ik meestal het volgende:) even een tekeningetje maken en dat op de bodem leggen. Dan leg je ze er elke keer als een puzzeltje bovenop en past het altijd!

Ben blij dat ik niet de enige ben. Ik ga eens een mooi tekeningetje maken, nav de foto van de webshop ;) Ze liggen nu los in een schaaltje. Ik had geen geduld meer :S

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl