1

Onderwerp: Volgorde

Ik vraag me af in welke volgorde jullie werken als het aan komt op het bakken en versieren van een volledige taart. Ik hoor nl sommige zeggen dat ze wel een aantal dagen bezig zijn met 1 taart. Hoe hou je die dan lekker vers van smaak? Want als ik een normale blanke cake maak is die toch al vaak de andere dag niet meer zo lekker als de eerste dag. Dus hoe kun je zoiets dan het beste bewaren?

Sorry voor de vele vragen hoor.

2

Re: Volgorde

Versieringen maak ik vooraf, dat kan zelfs weken zijn (zoals bloemen) andere figuren een paar dagen van t voren.

Dan dag 1 taart bakken, 24 uur laten rusten, vullen, afsmeren, bekleden, dezelfde dag kan de versiering aangebracht worden en afleveren of de volgende dag.......afhankelijk van vulling......

Ee rich fruit cake wordt 4 weken minimaal van te voren gemaakt, dagelijks een borrel en draaien, daarna bekleden met marsepein, minstens 2 dagen laten rusten, dan de fondantlaag, vanaf dan is hij nog tenminste 2 maanden houdbaar..... Veersieringen van te voren gemaakt kunnen dan aangebracht worden of de taart kan versierd worden emt royal icing...........

Dus alles is afhankelijk van wat voor soort taart, soort versiering, vulling etc......

I believe in Sandy Claws

3

oke maar hoe bewaar je de taart dan gedurende die 24 uur?

4

In die 24 uur rusten? Ik bewaar het bescuit dan meestal in een plastic zak in de oven. (en dan maar hopen dat niemand hem per ongeluk aan zet :lol: )

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Sweetgirl schreef:

oke maar hoe bewaar je de taart dan gedurende die 24 uur?

In een grote goed aflsuitbare cakedoos (blokker een euro of 8) of gewoon in plastic folie als ik meer cake dan cakedozen heb :)

Versierde cakes gaan in een cakedoos of kartonnendoos waarin hij afgeleverd wordt op een koele plaats in de keuken. (ik maak geen room of andere koelkastvullingen meestal en die worden dezelfde dag gevuld, bekleed, versierd en naar de klant)

I believe in Sandy Claws

Of je bakt een paar kapsels en vriest ze in,een uurtje van tevoren eruit halen en dan vullen en bekleden!!