1 Laatst bewerkt door theeleut (19-11-2007 14:55)

Onderwerp: kersttaart cursus acds

Dit weekend had ik Engelse cursus bij het acds. Ik had op de eerste dag al een onderbord gemaakt met een sneeuwvlok erop. Dus toen we op dag twee met garet frills en strikken bezig gingen, vond ik het jammer dat ik die niet op mijn taart kon gebruiken, omdat ik dat niet bij het winterthema vond passen. Het is dus een kersttaart geworden, Hier is 'ie: (gevuld met jam en verder niks, slagroom "mocht" niet, dus dat doe ik er stiekem los bij. maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat hij er zo wel heel mooi uitziet van binnen.)
(ps ik ben nu een dummy aan het maken met strikken en garret frills, want ik vind het wel super leuk!)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BYXIDJXC.jpg

2

Re: kersttaart cursus acds

Misschien jammer van je strikjes en garret frills, maar deze taart ziet er prachtig uit!!

Ik ben wel reuzebenieuwd naar je dummy hoor!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

3

Wat een prachtige creatie, en ik ben ook zeer benieuwd naar je dummy

liefs mell

4

Prachtig!
Ik vind het ook leuk (speels) dat de figuren aan de zijkant er iets bovenuit steken.

5

wat een plaatje...ben ook heel benieuwd naar je dummy

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

6

Ja het is echt een plaatje om te zien!! Mooi hoor!!

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

wat een mooie kleur blauw!!! welke kleur heb je gebruikt???
wat mooi je taart zeg krijg gelijk zin om weer te gaan bakken super gewoon.

8

nonnes schreef:

wat een mooie kleur blauw!!! welke kleur heb je gebruikt???
.

de kleur is Ice blue oftewel ijsblauw.

9

Prachtige taart en een prachtige kleur.
Heb je voor de kerstboom en sneeuwpoppetjes patchwork cutters gebruikt??

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

10

die kleur hebben we niet he in de webshop?
zat al te kijken maar kan hem niet vinden

11

nonnes schreef:

die kleur hebben we niet he in de webshop?
zat al te kijken maar kan hem niet vinden

Nee, de cursusleidster had hem, in gelvorm. Ik heb hem zelf in een poedertje (uit Engeland gekocht) en wilde deze kleur dit weekend beslist gebruiken. Aangezien ik meestal bloemen maar en ik niet veel bloemen ken met deze kleur, leek me dit een goede gelegenheid. Want ik vind dit echt een superkleur! (in onze badkamer heb ik dezelfde kleur gebruikt, m

12

paloma schreef:

Prachtige taart en een prachtige kleur.
Heb je voor de kerstboom en sneeuwpoppetjes patchwork cutters gebruikt??

Ja, het is een christmas set van de patchworkcutters. Mijn zoontje is nu bezig om de figuurtjes (ik heb ze even voor hem uitgestoken) te verven met de poederverf, opgelost met alcohol. Dan gaan we ze in een klein kerstboompje hangen.

De ijskristallen die je op de taart ziet liggen ga ik ook weer maken, en dan met parelmoer of white satin krijg je een prachtige glans. Dan hang ik ze aan dunne draadjes in het kerstboompje!
Ik begin al aardig zin in kerst te krijgen!!!

13

even een vraagje over je bloemen, die zijn ook altijd zoooo mooi. welke gumpaste gebruik jij. ik heb die van bakels maar die droogt zo slecht dat ze altijd mog elastisch blijven. en ze zo niet mooi kan verwerken

Jingle Bells, Jingle Bells, Jingle all the way....
Ik ben al helemaal in kerststemming gekomen door jouw taart.

15

Ook ik ben er helemaal klaar voor...

... vooral als ik zo'n prachtige taart zie...

WAUW !!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

16

Wow echt een mooi kerst taart! Schitterend creatie!

Groetjes Tweety!

17

nonnes schreef:

even een vraagje over je bloemen, die zijn ook altijd zoooo mooi. welke gumpaste gebruik jij. ik heb die van bakels maar die droogt zo slecht dat ze altijd mog elastisch blijven. en ze zo niet mooi kan verwerken

ik gebruikte in het begin gewoon mexican paste (niet met tylose en glucose, maar met gum tragacanth). Maar nu heb ik flowerpaste gemaakt van een recept in een boek van Alan dunn. Als je het wilt hebben wil ik het je wel sturen.

In de kast heb ik nog twee pakjes flowerpaste liggen uit Engeland, ook weer het soort dat Alan Dunn gebruikt voor zijn bloemen. Dat komt uit deze winkel (pas op, het is een walhalla!): http://www.apieceofcakethame.co.uk

Ga je ook met bloemen bezig? Wat leuk!
Kom eens een dagje langs, kunnen we samen knutselen (ik vond het zo gezellig op de cursus, het lijkt me leuk om vaker samen met anderen ermee bezig te zijn, maar ja, ik woon wel ver weg voor de meesten van jullie om op bezoek te komen....)

wat een prachtige taart!

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

19

Prachtig, stemmig taartje! Ze zijn bij ACDS wel 'streng' volgens mij, maar het resultaat is dan ook prachtig strak en netjes gedecoreerd!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

20

Zo die is mooi. Ja en dat blauw, dat is echt helemaal mooi en te gek zeg.

21

Heel erg mooi :Y, ik krijg helemaal zin in de kerst van je taart en inderdaad een prachtige kleur blauw!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

22

erg mooi zeg, vooral die ijssterren

greetings, Natas

23

Echt heel mooi Astrid, de kleur, de sneeuwvlokken, ziet er prachtig uit.  :)
Gezellig he bij Martha, je steekt er een hoop op. Die vrouw kan werkelijk alles met taarten. Super!!   :Y

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

24

theeleut schreef:

Maar nu heb ik flowerpaste gemaakt van een recept in een boek van Alan dunn. Als je het wilt hebben wil ik het je wel sturen.

Ik ga ook wat pogingen in de bloemen wagen, kun je het recept voor de flower paste bij de ingezonden recepten zetten, alsjeblieft?
Bvd!

Moooooie taart trouwens, chique, elegant, noem maar op!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !