1 Laatst bewerkt door rommie (19-11-2007 16:21)

Onderwerp: 'rolletjes' van fondant

Ik heb al gezocht, maar kan tot nu toe nog niet vinden wat ik zoek. Ik wil graag weten hoe jullie van de mooie, gelijkmatige rolletjes maken van fondant om de onderkant van de taart bv mee af te werken. Vooral twee of drie rond elkaar rollen vind ik er  mooi staan, maar het is zo'n slordige boel bij mij. Krijg de rolletjes niet mooi gelijk. Vooral niet als het langer moet dan 10 cm.

Wie heeft er tips om dit mooier te maken??

groetjes Rommie

2

Re: 'rolletjes' van fondant

Ik denk dat die gemaakt zijn met een sugargun, een soort drukspuit waar je de fondant of marsepein in doet en drukt door een gevormd gat waardoor er dus een gelijkmatige rol (of andere vorm afhankelijk van de gebruiikte disc) uit komt.

Volgens mij verkopen ze hem ook in de webshop.

I believe in Sandy Claws

3

Als je geen sugargun hebt (ik ga hem vanavond voor het eerst gebruiken :+) kun je die rolletjes ook maken door met de smoother te rollen, zo worden ze ook gelijkmatig :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

ik ga zo onderweg naar je voor de workshop, ben benieuwd ;)

Alles goed???? nee 3 fout

5

Ik gebruik gewoon een ding die in de klei dozen van Play Doh e.d. zit. Zitten verschillende figuurtjes bij en gaat prima

Groetjes Fatima

6

bedankt voor jullie antwoorden!!

Marianne: laat je nog even weten of het lukt??? Een vriendin gaat in december naar Amerika en wil wel wat spulletjes voor mij meenemen. Ben al bezig om een verlanglijstje samen te stellen en misschien is dit ook een goeie om er op te zetten. Een smoother heb ik ook nog niet, staat intussen wel op het verlanglijstje :Y

ehh lune............. :think: ik neem aan dat je naar Marianne onderweg bent en dat ik niet iets over het hoofd heb gezien toch???

fatima: bedoel je zo'n spuit waar je de klei doorheen perst??? Ik heb er wel eens aan gedacht om de kleidoos van de kinderen te plunderen, maar ik ben bang dat het materiaal niet sterk genoeg is voor fondant, dus tot nu toe nog niet gedaan.

groetjes Rommie

7

lune schreef:

ik ga zo onderweg naar je voor de workshop, ben benieuwd ;)

:D En toen hebben we het gewoon met het kleipistool gedaan.... Dus niet gebruikt :nooo
Was vanmiddag even toestanden thuis en zo dus kon niet op mijn gemakkie uitproberen, toen maar niet gebruikt...

rommie schreef:

Marianne: laat je nog even weten of het lukt???

Sorry :+ Maar er zijn er meer die hem hebben gebruikt hoor :Y Dus lukken moet het!

rommie schreef:

ehh lune.............  ik neem aan dat je naar Marianne onderweg bent en dat ik niet iets over het hoofd heb gezien toch???

Hihi, ze was bij mij vanavond, dus dat valt weer mee voor jou :D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag