1

Onderwerp: Wat is lekker in combinatie met toblerone vulling

Iemand heeft bij mij een chocoladetaart besteld met toblerone vulling. Wat past daar nog bij, welke jam bijvoorbeeld? Ik wil het zelf eigenlijk maar bij 1 ´echte´ laag houden, aangezien de combinatie chocoladebiscuit/toblerone/marsepein me vrij zwaar lijkt, maar een klein laagje jam is misschien wel lekker?

2 Laatst bewerkt door rommie (19-11-2007 15:39)

Re: Wat is lekker in combinatie met toblerone vulling

ik heb vorige week een chocoladetaart gemaakt met toblerone vulling en daar had ik nog een laagje dulce de leche (caramelpasta) bij gedaan. De visite vond het erg geslaagd. Moet wel eerlijk bekennen dat dit in combinatie was met ganache en dus niet met marsepein.

Een recept voor dulce de leche kun je vinden bij de ingezonden recepten. Met dank aan rachel!!
Succes met kiezen.

3

Op de Taart en Trends beurs heb ik een overheerlijke taart geproefd van Antoinette. Deze was gevuld met Toblerone botercreme met frambozenjam :9 Echt een super combinatie!!

4

Kersenjam is ook erg lekker erbij. En dan tremperen met kirsch :9

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik vroeg me trouwens nog even af: aangezien er slagroom verwerkt wordt in deze vulling, neem ik aan dat ie in de koelkast moet? Ik maak de taart vrijdag en zaterdagmiddag ga ik em langsbrengen. Vrijdag en zaterdagochtend dan gewoon in de koelkast zetten? Gaat ie dan niet enorm zweten?