1

Onderwerp: Weer een nieuwe "taart" op het forum!

Hallo allemaal,

Bij deze wil ik me ook even voorstellen: Miriam (33 jaar) uit Geldrop en ben na het zien van een taart op een verjaardag zeer benieuwd geworden of het mij ook gaat lukken om zo'n mooie taarten te maken.

Ben vandaag naar de action geweest en heb daar het een en ander gekocht, ik wil nl graag een barbietaart gaan maken.

Het recept van het biscuitdeeg is inmiddels geprint, maar nu loop ik een beetje vast. Wat dient er nog meer aangeschaft te worden? Heb bij de Blokker een spuitzak gekocht, maar ik weet niet goed waar ik mee moet decoreren. Marsepein of fondant?

Wat is dus verstandig om aan te schaffen en werkt het goed via deze webshop of kan het ook op andere manieren? (Volgens mij kan ik in de buurt van Eindhoven geen winkel vinden die ingredi

2

Re: Weer een nieuwe "taart" op het forum!

Welkom Miriam! de vragen die je stelt zijn eigenlijk allemaal wel een beetje terug te vinden via de zoekfunctie op het forum of in de FAQ hiernaast.
Hoe langer je op deze site blijft kijken hoe meer je van het bakken en docoreren te weten komt. En natuurlijk erg gezellig om weer een liefhebber in ons midden te hebben.
Dus leef je uit, en als je nog niet uitkomt wij zijn er voor je hoor ;) !

3

Welkom
In eindhoven kun idd nergens aan de goede materialen komen, evt wel bij de dommelsche watermolen in Dommelen.
Maar de webshop hier functioneert geweldig hoor, erg makkelijk kun je vanuit je luie stoel regelen en alles wordt netjes thuis bezorgt.

4

Wat mijn voorgangers ook al meldden: je zit hier gewoon helemaal goed als je aan de slag wilt met bakken en decoreren.

Als je nog twijfelt of niet ineens van allerlei (vaak best prijzige) dingen wilt aanschaffen dan kun je rustig aan beginnen hoor: een mes snijdt een taart ook prima, een stuk pvc-pijp rolt marsepein ook goed uit en de snoepzakken van Jamin (om er maar eentje te noemen) zijn prima om mee te decoreren.

Ben je wat verder, en wat 'zekerder' van je zaak dan kun je langzaamaan wat dingen aanschaffen. Een smoother is bijvoorbeeld een giga-top-hulpstuk en misschien wat kleurstoffen, marsepein, fondant en uitstekertjes?

Ben je aan de gang gegaan en heb je een taart gemaakt? Vergeet dan vooral niet te fotograferen en ons mee te laten genieten he!

Ik wens je dus veel plezier bij het maken en decoreren van je taarten. Succes!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

5

Hoi, ook welkom namens mij!

Ook als je weinig spullen in de buurt te koop denkt te hebben, valt dat vaak toch wel mee... Zo heb je het seizoen mee, in deze tijd van het jaar verkopen notenkramen of supermarkten vaak marsepein. Verder kun je veel zelf maken, probeer eens marsmellowfondant (MMF), niet moeilijk en bijna elke supermarkt verkoopt wel de ingredi

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!