1

Onderwerp: vruchten uit pot?

Ik zag bij de Appie wat potten met vruchten staan. Ze hadden kersten, bosvruchten (dacht ik) en frambozen.
Nu heb ik een keer aardbeien uit blik geprobeerd, en die heb ik zo weggemieterd, zo vies vond ik dat! Van die kledderige, zachte aardbeien, brrr.
Maar gebruiken jullie die potten weleens in/als vulling?

Mijn website: Presentaart

2

Re: vruchten uit pot?

mascha schreef:

Ik zag bij de Appie wat potten met vruchten staan. Ze hadden kersten, bosvruchten (dacht ik) en frambozen.
Nu heb ik een keer aardbeien uit blik geprobeerd, en die heb ik zo weggemieterd, zo vies vond ik dat! Van die kledderige, zachte aardbeien, brrr.
Maar gebruiken jullie die potten weleens in/als vulling?

Zulk soort zaken gebruik je om gelei's en mousses etc van te maken..... :)

I believe in Sandy Claws

3

Alleen de kersen uit glazen pot. Voor monchoetaart. Verder niet hoor.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

4

Oke, dus voor een bavarois is het wel geschikt? Maar niet om zo door een taart te doen. (ik gebruik w

5

mascha schreef:

Oke, dus voor een bavarois is het wel geschikt? Maar niet om zo door een taart te doen. (ik gebruik w

I believe in Sandy Claws

6

Hee Mascha,

ik vind ze wel heel lekker door de mascarpone of door slagroom gespateld!
Heb ook alle soorten al een keer gebruikt en vind ze allemaal lekker.

Niet om "los" te eten dus, maar wel door iets heen...

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

7

Nou... frambozen prakken en zo tussen je taart leggen... andere laag botercreme van de webshop en laagje frambozenjam...vinden wij heerlijk :9 !
Zelfde geldt voor perziken...
Zo zie je maar w

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

perziken uit blik vind ik wel erg lekker, maar wel heel anders dan verse perziken trouwens (zo ook met ananas).
Die frambozen heb ik dus nog niet geprobeerd (nog niet aangedurfd ;))
Maar die aarbeien uit blik vond ik zo smerig, dat ik dit er niet op durfde te gokken, maar ben wel een echte frambozenfan dus misschien probeer ik het wel.

9

De frambozen uit een glazen pot (bij C1000 gekocht maar ben het merk even kwijt) zijn lekker. (jonkerfris??? :S)

10

Ik heb ook frambozen van C1000.
Aardbeien uit pot/blik vind ik echt smerig!!!!! Die gebruik ik nooit. Ik vind zelfs de aardbeienvlaaivulling vies.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Nathalie schreef:

De frambozen uit een glazen pot (bij C1000 gekocht maar ben het merk even kwijt) zijn lekker. (jonkerfris??? :S)

Och wel aardig als je er een goede mousse van draait maar ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon iedere zomer, verse frambozen invries (los) frambozengelei maak (en nog vele anderen) en fruitpuree bij de groothandel koop, als ik niet meteen de gehele liter opgebruik dan vries ik die in kleinere verpakkingen in.

In de zomer vries ik vele soorten bessen gewoon los in, en kom daar meestal de winter wel mee door en anders kan ik altijd nog zakken vers kopen bij diepvriesboer, groothandel of supermarkt.

I believe in Sandy Claws

12

Granny W. schreef:
Nathalie schreef:

Och wel aardig als je er een goede mousse van draait maar ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon iedere zomer, verse frambozen invries (los) frambozengelei maak (en nog vele anderen) en fruitpuree bij de groothandel koop, als ik niet meteen de gehele liter opgebruik dan vries ik die in kleinere verpakkingen in.

In de zomer vries ik vele soorten bessen gewoon los in, en kom daar meestal de winter wel mee door en anders kan ik altijd nog zakken vers kopen bij diepvriesboer, groothandel of supermarkt.

Ik haal ook weleens diepvries fruit bij de supermarkt (zomerfruit of frambozen), en bij de groothandel is het nog eens erg goedkoop, maar heb helaas sinds m'n verhuizing een klein vriezertje (zo eentje boven je koelkast, niet een vakje maar een half vriezertje denk ik). Deze gebruik ik soms voor kapsels, en ook ligt er nog wat groente en vlees in (aanbiedingen), dus grote hoeveelheden voor m'n hobby gebruiken lukt helaas niet.
Vers is natuurlijk altijd het lekkerste, maar je moet toch roeien met de riemen die je hebt :D

13

Verwerken jullie dat los fruit dan in een mousse of gelei ? Of gebruik je dat los als vulling ?

14

loe$ schreef:

Verwerken jullie dat los fruit dan in een mousse of gelei ? Of gebruik je dat los als vulling ?

lekker is chocolade kapsel 2 x doorsnijden ,1ste laag hazelnootpasta met daarop botercreme en 2de  laag botercreme en daar de verse frambozen op leggen,  de hele taart bedekken met canache, en chocostokjes langs de rand en decoreren met verse frambozen, mmmmmmmm!!!!

als je diepvriesframbozen gebruikt, dan eerst laten ontdooien in een zeef of vergiet, anders word je taartje erg nat en zompig, tenzij je dat weer lekker vind, hahaha

Altijd tijd voor taart :-)

15

oja, vergeet ik nog te zeggen, niet decoreren met DV frambozen, das nie mooi

Altijd tijd voor taart :-)

16

ik ga ook voor het diepvries fruit, ook errug lekker in toetjes :)

Berichten [ 16 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » vruchten uit pot?