1

Onderwerp: fijne icinglijntjes spuiten op koekjes... HELP!!!

Ben dit weekend bezig geweest met mijn eerst 'koekjesboeket'. Ramp oh ramp! Ik weet niet of ik dit ooit nog opnieuw probeer want ik werd knettergek. Ik heb de koekjes op sat

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

2

Re: fijne icinglijntjes spuiten op koekjes... HELP!!!

Volijnb schreef:

Toen ik de tekst op de koekjes wou spuiten, lukte het mij enkel met spuitmondje nr. 2, volgens mij veel te dik en lomp.
Hoe spuiten jullie met spuitmondje nr 1? Bij mij komt de icing elke keer vast te zitten, hoe hard ik ook op de zak duw. En de poedersuiker is gezeefd, dus daaraan kan het ook niet liggen, dacht ik.

Belangrijk is de koejes een halve tot hele cm dik te maken, stokjes meebakken of direct na bakken insteken.goed laten koelen.

De Royal icing maken en met een paletmet op een schoon glad oppervlak overbrengen en met je paletmes goed 'doorwerken, pletten, schrapen, pletten schrapen.....soms moet je gewoon een of 2 druppeltjes water toevoegen om de consistentie iets af te zwakken, hij moet redelijk stevig zijn (dus niet vloeien) maar kleine piekjes trekken als je de paletmes er plat op duwt en omhoogtrekt, de piekjes moet niet te stijf zijn dus het puntje mag een beetje ombuigen...

Als je dat doet dan krijg je er gevoel voor wat de juiste consistentie is.

Leg je koekje klaar en een schone vochtige spons of doekjes.

Maak je zakje klaar met spuitmondje en de icing erin, druk aan en druk een beetje icing eruit, maak even een proefje, haal het puntje van je spuitmondje even over de vochtige spons, nu druk op een papiertje en druk op het zakje zodat de icing begint te komen, nu trek je mondje ongeveer een halve cm omhoog intussen rustig de icing door het mondje drukken, je hebt nu een lijntje wat een beetje boven je werk hang.je kunt nu iedere kant op dit je wil, leg hem in de gewenste richting, kom een beetje naar beneden zodat de icing zich kan hechten en herhaal die handelingen totdat je de letter hebt zoals je wilt.....tussen de letters door, je spuitmondje even opschonen op de vochtige spons.  Ga gewoon eerst eens even oefenen, zowel met je icing goed preparen als lijntjes spuiten, dan komt het vast allemaal in orde...niet paniekeren, gewoon diep ademhalen en doen... veel succes :))

I believe in Sandy Claws