1

Onderwerp: my little pony voor MAE

edit Jozien: let op, dit is een taartje van ruim een jaar oud ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-W6RJG7DI.jpg

Dit is voor mij echt weer "mezelf overtroffen". Zo'n kick dit.

Het bovenste taartje is dubbel gevuld met saroma aardbeien, het onderste is met jam en banketbakkersroom. Beide bodems zijn van chocolade en de stutpalen in de onderste taart zijn kitkatreepjes. Dit was een handige tip van de chocolatier op de beurs.

Op http://hobbiesvanjosette.mijnalbums.nl

staan alle foto's van begin tot het eind.

Zo, nu snel naar MAE om haar en haar moeder te verrassen.

2 Laatst bewerkt door Lieke (17-11-2007 13:48)

Re: my little pony voor MAE

Wat een lief taartje! Mooie kleuren! Dat zal zeker een superverrassing zijn!
Leuk dat stap voor stap foto's maken!

3

Ja, kitkatreepjes, dat is makkelijk! Goeie tip! En hij is supermooi geworden zeg!. Heel symetrisch en de kleurtjes zijn ook heel erg mooi! Ik kan snappen dat je trots bent! Terecht hoor :Y

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

4

Wat goed!

Hoe ging dat nou met die chocoladebodems? Hoe dik had je ze gemaakt? Daar direct de onderste helft van hat kapsel opgezet?
Ja die kitkat is ook een idee, ik deed laatst van die wafelrolletjes maar die kruimelden zo, daarheb je met chocola natuurlijk minder last van.
Ik ga het ook proberen! (heb gelukkig al een stapeltaartje als kadootje in mijn hoofd zitten voor begin december, dus hoef niet lang te wachten!)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

5

't is echt mooi. hele leuke kleuren gekozen, en de randen zijn zo mooi versierd!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

dat zal zeker een groote verrassing zijn geweest, want wat is dit een prachtige taart,
Ook leuk om te zien hoe je dat gemaakt hebt.

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

7

Wat een plaatje!! Erg mooie kleurencombi en inderdaad een meesterwerk!!

groeten Annemieke
Cake It

8

super taart josette :thumb:

josee

9

lilo schreef:

Wat goed!

Hoe ging dat nou met die chocoladebodems? Hoe dik had je ze gemaakt? Daar direct de onderste helft van hat kapsel opgezet?
Ja die kitkat is ook een idee, ik deed laatst van die wafelrolletjes maar die kruimelden zo, daarheb je met chocola natuurlijk minder last van.

Ik heb een chocoladetablet van 200 g omgesmolten, in de bakvorm gegoten op bakpapier en dan in de koelkast. Toen de cake afgekoeld was heb ik die meteen op de chocoladebodem gezet. Mooi stevig. Het ging eigenlijk boven verwachting makkelijk. Alleen alles al een paar dagen van te voren klaar gemaakt. De vlinders, bloemetjes, my little pony waren allemaal al klaar. Dus nadat de taarten bekleed waren kon ik zo alles erop leggen. Een goede voorbereiding is echt het halve werk.

De taart is in zeer goede orde ontvangen, en iedereen was vol lof over de smaak. Volgens mij zaten er ook potentiele klanten, dus ik kan mijn lol op.

10

Jo-z schreef:
lilo schreef:

Wat goed!

Ik heb een chocoladetablet van 200 g omgesmolten, in de bakvorm gegoten op bakpapier en dan in de koelkast.

En dat ging om het bovenste taartje, doorsnede van ong 20 cm???

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

11

Inderdaad: trek je agenda maar open; zoiets moois als dit gaat bestellingen opleveren!

Heerlijk he; zo'n 'rush' die zo'n taart met zich meebrengt als het lukt zoals je wilt en het resultaat dan zo prachtig is...

Je pony is prachtig gepuzzeld en de afwerking van de taart supermooi, Josette!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

12

Wat een mooie taart.

Leuk ook om te lezen dat je de adviezen van de juryleden heb opgevolgd en hoe je dat hebt opgelost! Ga straks even je stap voor stap foto's bekijken!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

13

Het bovenste taartje is 20 cm en de onderste is 24 cm. Voor beide taarten had ik een chocobodem gemaakt. Zo was de taart ook wat handiger te vervoeren. Helemaal op de bodem natuurlijk een kartonnetje.

Koenie, ik ga er van blozen. Dank je voor je compliment. Van de anderen ook trouwens. Laatst zei een collega dat ik er zo stralend uit zag. Dus ik vertelde hem van mijn nieuwe verslaving. Die geeft mij dus een gloed over mijn gezicht. En dat alleen maar door op dit forum alle taarten voorbij te zien komen en weken lang te plannen voor een taartenopdracht. Geweldige shot.

Wat een plaatje, het is een echte meisjestaart.  Mooi, mooi mooi.

15

Wauwww schitterend mooi kan me voorstellen dat het een kick is echt prachtig gemaakt!!!

Groetjes van Jette

16

Wat een mooie lieve en super goed gelukte taart!! Ik vind de kleuren ook helemaal geweldig!! Leuk leuk leuk leuk leuk!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

17

Ik vind dit een pracht taart ! Ben zelf ook helemaal vna het stapelen op dit moment en weet hoe moeilijk het is om het zo strak te krijgen ! SUper geworden en heel mooi van details. Bedankt voor de uitleg vna de bodem en kitkat, ik heb de laatste keer chocostokjes gebruikt die eigenlijk zijn om te verwerken in pain au chocolat, zijn ook heel fijn, bevalt me beter dan hout of plastic, maar kitkat is altijd voorhanden dus nog makkelijker !!

18

Wat een mooie strakke taart :Y! Heel mooi gepuzzeld en prachtig afgewerkt!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

19

Echt mooi geworden! en mooie kleuren zo bijelkaar.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

20

Heel mooi gemaakt !!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

21

Ik vind het super goed gedaan hoor. Overtreffing te boven.
Heel erg netjes. En wat een workshop al niet kan doen he.
Gr. Gonnie

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.

22 Laatst bewerkt door José (18-11-2007 10:47)

Dat kan ik me voorstellen dat deze taart je een kick gaf! Hij is dan ook prachtig!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

23

Wat een zoet taartje! Heel lief!!!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

24

Mooi hoor... Super pony en wat een goed idee van de Kitkatjes :Y

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

25

Wat een goede tip van de chocolade bodem!
Ik vindt je taart heel erg mooi, en ook de decoraties zijn prachtig. Mooi fotos op je site!

Groetjes Tweety!