Onderwerp: bumbataartenlettervraag (leuk voor galgje)
ik heb voor mn dochter volgende week een bumbataart op het program, maar waar halen jullie die letters toch vandaan of doen jullie dat heel knap uit het hoofd?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » bumbataartenlettervraag (leuk voor galgje)
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
ik heb voor mn dochter volgende week een bumbataart op het program, maar waar halen jullie die letters toch vandaan of doen jullie dat heel knap uit het hoofd?
Volgens mij waren de bumba letters een bepaald lettertype die uitgeprint werd. Daarna uitgeknipt en uit fondant gesneden, of marsepein natuurlijk.
Je kan zelf even kijken of er wat leuks tussen de lettertypes op je computer staat, bij word ofzo.
Ik heb het pas geprobeerd ze zelf te maken. Maar het is lastig. Op een gegeven moment heb ik de handdoek in de ring gegooid en het als volgt opgelost:
letters met de letteruitsteker uitgestoken. Deze op een groot genoeg wit stukje fondant gelegd. Deze toen langs de letters (een klein stukje er vandaan) afgesneden. Daarna met zwarte icing, maar kan natuurlijk ook met zwart fondantrolletje een lijntje er langs gemaakt. Onze kinderen vonden het meteen bumbaletters
Anderen tekenen ze eerst een beetje na (als je geluk hebt zit er al een letter van de naam van het kind in het woord BUMBA en daar begin je dan mee). Had ik ook gedaan. Maar het punt was dat ik nog geen tylose in de fondant had gedaan, dus het snijden lukte niet en het was al laat... De volgende keer, moet ik er dus eerder mee beginnen...
Succes
Ik weet niet of het "de" manier is, maar ik heb het zo gedaan:
Ik had de naam 'emke' dus ik kon de 'm' uit Bumba overnemen.
De E's heb ik met een uitsteker gedaan, de k zelf gesneden.
Zonder tylose, met een mesje uit de beginnertoolset van de webshop.
De dag ervoor had ik al een stuk gumpaste van ballina zwart gekleurd.
Echt, veel zwarte kleurstof er door heen en een nacht laten intrekken.
Dus het zwarte stuk zo dun mogelijk gemaakt, en daar de letters op gelegd.
Vervolgens witte gumpaste plat gedrukt, en met een klein mesje hele dunne sliertjes gemaakt. Deze heb ik om de letters gedaan, en whalllah; een tevreden ik (terwijl ik echt perfectionistisch ben hoor).
Taart nu bijna af, hoop morgen een foto te plaatsen.
Suc6
Jacqueline
mijn taart staat inmiddels bij de taartenparade:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2124769279
nog wel btje glimmend, was nog aan het bijkomen van het nachtje koelkast, later wel mooi droog
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » bumbataartenlettervraag (leuk voor galgje)