Onderwerp: Bruidstaart voor 100 personen. Wat een stress!!
Tijdens het bruiloftsfeest van vrienden van ons in een kasteel in de Ardennen, was nog een stel dat in november ging trouwen. Zij zagen mijn foto's van taarten die ik had gemaakt en zij vroegen of ik hun bruidstaart wilde maken.
Zij zijn een avondje komen proeven. Fondant, marsepein 1:3 en marsepein 1:2. De bruid zei dat de niet zo van zoetigheid hield en prompt kiest ze voor de 1:2 versie. De zoetste die er is.
De taarten zijn gemaakt in de kleuren van haar jurk. ipv een bruidspaartje bovenop wilden ze haar trouwring (dat viel echt niet mee :-( ). Verder vroegen zij of er in/op elke taart een grapje kon, omdat de taarten toch redelijk "Klassiek" waren.
Dus zit op de bovenste taart hun poes Sox, er is een taart waar 2 muisjes hun kopje uit de taart steken, er is een taart met een vosje (de cake zelf is gifgroen en de botercreme is knaloranje op verzoek van de bruidegom) en er is een taart met een worm. De laatste taart is "gerepareerd" met naald en draad.
Van alle taarten zijn foto's in mijn album.
Een week voor de bruiloft hoorde ik dat de standaards die zij zouden verzorgen niet doorgingen. Dus heb ik samen met mijn superhandige schoonzus, de standaards zelf gemaakt.
Cake It