1

Onderwerp: maat bakplaat!

Ik ben absoluut niet handig met maten en inhoud en zo....

Ik ga ca 35 petit four maken met het recept uit ''Hoe versier ik een lekker koekje''.
Ze gebruikt daarvoor een recept voor een bakplaat van 30x40 cm maar mijn bakplaat is 36x36 cm !

Wie kan me helpen?

Vast bedankt!

Groetjes, Marleen

2

Re: maat bakplaat!

De hoeveelheden met 108% verhogen, lukt dat?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Koekje erbij schreef:

Ik ben absoluut niet handig met maten en inhoud en zo....

Ik ga ca 35 petit four maken met het recept uit ''Hoe versier ik een lekker koekje''.
Ze gebruikt daarvoor een recept voor een bakplaat van 30x40 cm maar mijn bakplaat is 36x36 cm !

30x 40 = 1200 en 36 x 36 = 1296

Dat is ongeveer 100 ml beslag per cm hoogte (de ontbrekende factor in de berekening) meer dan in de 30/40 berekening

I believe in Sandy Claws

Ah dankje! M'n bakplaat is ca 2,5 cm hoog...dus 36x36x2,5. In het boek staat de hoogte van de bakplaat niet aangegeven....zou het dan nodig zijn om meer beslag te maken voor de juiste hoogte van de petit four of zou het met de aangegeven inhoud dan ook wel lukken??! :think:
En zo niet...hoe bereken ik dan die 108 procent meer?? :rolleyes:

Groetjes, Marleen

5

Ik weet niet hoe hoog je je petit fours wil maken, in een bakplaat van die maten gaat dus 2 x 1296 = 2,592 beslag dus als je een halce cm onder de rand blijft...gemiddelde stijging is 50 % dus dan heb je een cakesheet na het bakken van 36x36x3 cm ongeveer. Je kunt natuurlijk 2 sheets bakken, of in de bakplaat een verhoogde rand maken..noem maarr op......ik persoonlijk zou voor de 2 sheets gaan...

Uit die bakplaat haal je met gemak 35 stukjes van 5x6, leuke maat  petit fourtjes

I believe in Sandy Claws