1

Onderwerp: taart recept bekleed met marsepein en rolfondant?

Hallo,
Ik heb net de kerst special van Good food meegenomen en zie dat daar 2 leuke kersttaarten in staan die ik er mooi uit vind zien en me niet al te moeilijk lijken.. Eenvoud maar toch heel mooi.(Tja ben beginneling dus wil wat leuks maken maar moet natuurlijk niet te moeilijk beginnen)
Nu zit ik het recept door te nemen en lees dat ze de taart bekleden met een laag marsepein en dat er later nog een laag rolfondant overheen gaat...
Lijkt me zo dik worden en een beetje overbodig of word dit wel vaker gedaan?
Groetjes, Cassie

2

Re: taart recept bekleed met marsepein en rolfondant?

cassie schreef:

Hallo,
Ik heb net de kerst special van Good food meegenomen en zie dat daar 2 leuke kersttaarten in staan die ik er mooi uit vind zien en me niet al te moeilijk lijken.. Eenvoud maar toch heel mooi.(Tja ben beginneling dus wil wat leuks maken maar moet natuurlijk niet te moeilijk beginnen)
Nu zit ik het recept door te nemen en lees dat ze de taart bekleden met een laag marsepein en dat er later nog een laag rolfondant overheen gaat...
Lijkt me zo dik worden en een beetje overbodig of word dit wel vaker gedaan?
Groetjes, Cassie

Dat is de standaard bekleding van een rich fruitcake..de cake is al iets speciaals en de bekleding is nog eens een extraatje, dit soort taarten zijn maanden houdbaar.....

Dubbele bekleding bij een gewone cake wordt niet gedaan.....

I believe in Sandy Claws

3

Ieuw, dat is echt Engels en eigenlijk naar mijn idee zonde van de taart........ 1 laag is genoeg, mijn laag altijd erg dun, want het gaat me meer om de vulling die erin zit en ik vind het zelf niet lekker. Gewoon 1 laag doen, marsepein

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Hoi Cassie,

Hier in Nederland doen we dat eigenlijk niet, het is typisch Engels. Het is een kwestie van smaak; de taart wordt er erg zoet en machtig van. Ik ga zelf ook voor een dunne laag marsepein (vind ik zelf het lekkerst). Maar ik heb zo'n dubbele laag wel eens gegeten in combinatie met een rich fruit cake, en toen vond ik het toch erg lekker.

Ik heb trouwens ook de Good Food Christmas special uit Engeland meegenomen, welke taart bedoel je?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5 Laatst bewerkt door cassie (15-11-2007 23:27)

Het ging me meer om het voorbeeld van de buitenkant en wil er dus geen rich fruitcake van maken dus houd ik het maar gewoon bij 1 laagje dan.....

Ik bedoel de Nederlandse uitgave van goodfood kerst special daar staan op blz.46 en 48 2 kerst taarten. Wit 1 met sterren en 1 met een sneeuwpopje, sneeuwballen en kerstboom koekjes. Vind ze er leuk uit zien. Ik heb geen idee of ze ook in de engelse uitgave staan, die heb ik niet gezien!

groetjes!

6

cassie schreef:

Ik bedoel de Nederlandse uitgave van goodfood kerst special daar staan op blz.46 en 48 2 kerst taarten. Wit 1 met sterren en 1 met een sneeuwpopje, sneeuwballen en kerstboom koekjes. Vind ze er leuk uit zien. Ik heb geen idee of ze ook in de engelse uitgave staan, die heb ik niet gezien!

Oh, ik wist niet dat er een Nederlandse uitgave van was!

Ze zijn kennelijk niet helemaal hetzelfde, want ik heb even gekeken en zag een sterrentaart en een kerstbomentaart (zonder sneeuwpopje en sneeuwballen). Maar ik vroeg het idd vanwege de binnenkant. Ik zou dus gewoon lekker

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Haa is de kerst editie uit :D Want ik heb een poos terug een editie van GoodFood gekocht, vond ik zo een leuk blad en er stond in: Tot de kersteditie! Dus die moet ik hebben :)