1

Onderwerp: Beetje kapot kapsel

Ik heb zojuist een biscuit gebakken, hij is op zich heel goed gelukt.
Hij is heel hoog geworden.
Maar bij het uit de vorm halen is het kapsel toch een beetje beschadigd.
Kan de putjes (2x) straks gewoon opvullen met botercreme of is dat niet aan te raden?
Of kan ik het kapsel beter bijsnijden?

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Beetje kapot kapsel

i.p. kan je die putjes opvullen hoor. Of zijn het minikratertjes? ;) Plaats anders even een foto om te zien of hij kan bijgesmeerd worden of dat hij bijgesneden moet worden.?

3

Het zijn toch wel een beetje mini-kratertjes:-)
Ik ga het maar gewoon bijsnijden denk ik;)

Ach alle begin is moeilijk denk ik maar....*sjucht*

Liefs Martinique

4

Foto!!

Je kan meer "wegwerken" dan je denkt hoor. Ik vul ook weleend hele gaten op. Ik zou het eerst proberen op te vullen als ik jou was, bijsnijden kan altijd nog.

Die foto is een heel goed idee!

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik heb hem nog niet bijgesneden. Maar als ik hem zo bekijk is dat het enige juiste wat ik kan doen.... Het lijkt de maan wel....whahahaha..
http://img.photobucket.com/albums/v495/Amy2004/Afbeelding017.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v495/Amy2004/Afbeelding018.jpg

Liefs Martinique

6

Ik zou zeggen ga voor een maan! Leuk grijze fondant erover heen, en een astronautje met een vlaggetje. Heel cool!
Hahahhaah...

7

Gewoon afsmeren. Dat moet zeker goed komen!! Een lekkere frisse vulling ertussen, flink wat botercreme om af te smeren, een jasje van fondant/marsepein en hij is klaar!!!
Succes verzekerd!!

8

Ik zou ook niet gaan snijden hoor. Beetje recht stoppen, beetje bijvullen, netjes afsmeren.... helemaal eens met Nathalie :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Ik heb alleen het randje iets bijgesneden zodat de ergste gaten minder diep zijn. Zo'n dikke klodder botercreme in je mond is ook niet zo'n succes;-)

Ik heb net de eerste laag gevuld met bbr en zit nu te wachten tot de chocolade gesmolten is voor de tweede laag.
Vond het zelf ook zonde inderdaad om een hele laag af te snijden, hij was juist zo lekker hoog geworden;-)

Liefs Martinique

10 Laatst bewerkt door Carin (16-11-2007 14:29)

Niet snijden!!!!!!!! Gewoon afsmeren, kan prima.

Edit: ik zag later pas dat je al gesneden had :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Om de kans van het maanlandschap te verkleinen ;), kun je de volgende keer het biscuit in de oven even laten afkoelen. Dan is het warmte verschil niet zo groot.
Heb je netjes even een 10 minuutjes gewacht, totdat je de biscuit uit de vorm hebt gehaald? Dat scheelt ook beschadigingen.
Veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

12

Carina schreef:

Om de kans van het maanlandschap te verkleinen ;), kun je de volgende keer het biscuit in de oven even laten afkoelen. Dan is het warmte verschil niet zo groot.
Heb je netjes even een 10 minuutjes gewacht, totdat je de biscuit uit de vorm hebt gehaald? Dat scheelt ook beschadigingen.
Veel succes

Ik ben *beken* inderdaad te snel geweest en te grof aan het werk geweest;-)
Maar dat geeft niet, daar leer je alleen maar van:-)))
Overigens valt het resultaat me niet eens heel erg tegen voor mijn tweede taart. Al zeg ik het zelf. Ok

Liefs Martinique