1

Onderwerp: Een plakkende zak?

Ja meiden een betere titelkeuze is er niet om aandacht te trekken! Hahhahaah...
Maar het is echt een vraag.

Ik ben nu al een paar dagen ijverig aan het icing spuiten. En heb ik de webshop het basic icing setje gekocht met de daarbijbehorende nylon spuitzak.

Alleen als ik dus aan het spuiten ben dan gaat mijn zak zo plakken!
Dit werkt niet echt lekker, want de zak wordt gewoon nat en blijft dus aan mijn handen plakken.

Ligt dit aan de kwaliteit zak? Moet ik een andere zak hebben?
En zo ja welke is dan het beste?

Ga volgende week van mijn verjaardagscentjes lekker heb-shoppen dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Thanks!

2

Re: Een plakkende zak?

Haha, een plakzak :lol:
ik zou het niet weten, maar de buitenkant is toch niet nat? of begrijp ik het verkeerd?

Mijn website: Presentaart

3

Ja de hele buitenkant van de zak wordt vochtig door de icing. En dan begin ik met een droge zak en er zit gewoon stevige icing in.
Maar na een tijdje word de zak helemaal klef en plakkerig.
Denk dat het gewoon aan de zak ligt.
Vroeg me dus af of er betere zakken zijn waar dit dus niet is?
Heb bij lonneke een workshop icing spuiten gedaan en die had dat dus niet.

4

Ik gebruik meestal een wegwerpspuitzak (ik ben lui :D ) en dan gaat het prima.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

wat een plakkende eh.....pakkende titel, je moet gewoon lezen maar helaas ik kan je niet helpen

Alles goed???? nee 3 fout

6 Laatst bewerkt door Kaatje E. (15-11-2007 10:59)

:O  :O  ik dacht al dat het in de verkeerde rubriek stond ;) , maar nee   :)  helaas ik kan je ook niet helpen.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

7 Laatst bewerkt door mascha (15-11-2007 11:49)

Ik heb gewoon een spuitzak van de kookwinkel, zal ff kijken wat ze in de webshop hebben...

Ik heb dus zo'n spuitzak: http://www.kookwinkel.nl/cms,763,Accessoires.asp
Ik denk dat het ook gewoon een nylon spuitzak is. Als het goed is zit aan de binnenkant een soort plastic-achtig laagje dat waterdicht is?

Anders zou ik toch gaan voor wegwerp spuitzakken of de professionele. Hij is iets duurder maar je kan er jáááren mee doen :)

Ik zou Inge even een mailtje sturen met de vraag of het normaal is bij die zak die je hebt, die zal het wel weten :)

Mijn website: Presentaart

8 Laatst bewerkt door Lieke (15-11-2007 12:14)

Misschien kun je je icing in plastic folie rollen en dan in de zak doen? Er is hier eerder een keer een topic over geweest. Een heel handig tip, vooral als je meerdere kleuren gebruikt.

http://forum.cakecentral.com/modules.ph … mp;start=0

9

Danjewel meiden.

Mascha: bij mij zit er dus geen plastic laagje aan de binnenkant.
Waarschijnlijk is dit de issue dan ook bij mij.
Goed idee om even Inge te mailen.

Lieke: Daar dacht ik inderdaad meteen aan toen ik bezig was. Ja alleen was toen mijn zak nat, dus iets voor de volgende keer dan maar.

Thanks!

10

Hoi Babs,

Ik weet niet of je al gemaild had, maar ik zag je bericht en reageer toch nog even. De professionele spuitzak is inderdaad heel fijn om mee te werken, het laat niets door en is toch nog lekker soepel. Daarmee moet het echt beter gaan. Wellicht is de spuitzak die je nu hebt dus gewoon poreus geworden.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

11

Het lijkt wel of je zak doorlekt !!! ik heb een soort van linnen zak daat zit een glad
plastic laagje aan de binnenkant wel zo makkelijk schoonmaken ook, en verder
gebruik ik wegwerpzakken........misschien is die nylon toch niet zo geschikt voor icing
wel vreemd dat je hem dan bij een icing set krijgt............mmmm nou aan dit antwoord heb je ook geen klap, maar misschien moet je handschoenen aan doen :D

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.