1

Onderwerp: allerlei kapsel vragen

Ik heb nu 3 kapsels gebakken en ze zijn alle drie echt platter dan normaal. Normaal met die vorm en die hoeveelheid mix krijg ik toch een kapsel die tot het randje komt, soms zelfs iets erboven maar zelfs met het in de bakvorm scheppen van de mix zie je al dat het een stuk minder is dan normaal. Ik heb nu eieren gebruikt van AH, de goedkope in een doorzichtige verpakking...zou het aan de kwaliteit van de eieren liggen of toch mijn mixer die het langzaam aan het begeven is en dus minder snel draait?

Verder vraag ik mij altijd af hoe dik de lagen kapsel moeten zijn van een taart. Ik snij ze meestal door drieen, gewoon op het oog maar is er een standaard voor?

Bedankt !!!

Re: allerlei kapsel vragen

de dikte van lagen bepaal jij als bakster zelf ik zou niet dunner gaan dan 1 1/2 cm anders breekt het zo snel,

en wat betreft je kapsel je moet echt 10 min mixen en als je mixer het eerst wel goed deed kan het zijn dat hij op zijn eind loopt?
ik zelf merkte dat je mixer echt heel belangrijk is

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

3

Dat 10 minuten mixen dat weet ik en dat doe ik ook. Als je zegt dat het aan de kwaliteit van de mixer kan ligt dan zal dat het misschien zijn. Ik merk gewoon dat naarmate het dichterbij de 10 minuten komt de mixer er meer moeite mee heeft...De pit is er uit. Wet ik een mooi kado voor kerst :) Maar kan het ook aan de kwaliteit van de eieren liggen? Dit om dat uit te sluiten.

4

Volgens mij ligt het in ieder geval niet aan de eieren. Ik heb ook altijd eieren van de Appie Heijn en geen problemen.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Wat is het maat van de eieren, of weeg je ei af? Want als er te weinig ei in gaat - omdat ze lichter zijn of zo - dan denk ik ook dat het minder hoog wordt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Hoi Marianne,

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit mijn eieren gewogen omdat ik altijd (tot dit keer) de zelfde eieren had en dus ook het zelfde goede resultaat. Maar dan zal dat het zeker wel zijn, dat deze eieren gewoon iets lichter zijn. (ze zijn allemaal op dus kan helaas nu niet wegen) Volgende keer dan maar weer de andere vertrouwde eieren gebruiken.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ga dan maar wat kapsels "samenvoegen" zodat ik 3 lagen krijg van 1.5 cm minimaal wat die haal ik er echt niet uit met 1 kapsel.