1

Onderwerp: Icing sneller drogen op koekjes, hoe?

Vanavond ga ik naar een vriendin toe die vanmorgen belde of ik zin had in koffie/wijntje en ik wil koekjes meenemen.
Ik heb ze zojuist uit de oven gehaald en wil ze straks nog decoreren met icing maar ik ben bang dat ze niet op tijd droog zullen zijn. Nu kwam ik met de zoekfunctie tips tegen om icing vlinders te drogen in de oven op een lage stand, maar kan dat ook met koekjes? Of kan ik dan beter iets anders doen?

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

2

Re: Icing sneller drogen op koekjes, hoe?

Normalerwijs gebruik je bij icing drogen op koekjes etc een warmte lamp.....als je die niet hebt dan zou ik de oven proberen op 50 graden ongeveer.....maak je vaak icingkoekjes dan is de aanschaf van een warmtelamp echt een aanrader, geeft ook een mooie glans op je icing.

I believe in Sandy Claws

3

Bedankt Granny W., een warmte lamp heb ik (nog ;)) niet, dus ik ga de oven toch maar proberen dan.

www.detaartentantes.nl

4

Sigrid schreef:

Bedankt Granny W., een warmte lamp heb ik (nog ;)) niet, dus ik ga de oven toch maar proberen dan.

Misschien eens bij vrienden of familie informeren als je een keer kunt, velen hebben zo'n ding nog ergesn op zolder staan, werd nogal eens gebruikt tegen spierpijn enzo......(rode lamp ook wel genoemd)

I believe in Sandy Claws

5

Je kunt ook gewoon een bureau lamp  of een staande lamp met een buig lamp eraan gebruiken. Werkt perfect!

groetjes Francisca

6

Zou het met de fohn kunnen ? Ik gebruik hem wel eens voor als ik nagellak op mijn nagels doe en haast hebt :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Ahum... de f

www.detaartentantes.nl

8

O ja, helemaal vergeten: ik heb de koekjes nu 10 minuten in een oven op 60 graden gedaan (50 kon niet) en daarna de oven uitgezet en de koekjes liggen er nu in af te koelen (en hopelijk te drogen).

www.detaartentantes.nl

9

Yep, zo een lamp bedoel ik, het droogt de top laag snel uit waardoor je een mooie glans, krijgt, de toegevoegde warmte zorgt er voor dat de koekjes op zich ook wat sneller drogen......

I believe in Sandy Claws