Onderwerp: rare vraag
Ik wil die bolletjes maken en de vorm besteld, maar hoeveel biscuitdeeg moet ik in zo'n bolletje gieten?
Groetjes,
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » rare vraag
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil die bolletjes maken en de vorm besteld, maar hoeveel biscuitdeeg moet ik in zo'n bolletje gieten?
Groetjes,
Je kan het altijd makkelijk zelf uitrekenen. De vorm helemaal vullen met water en meten hoeveel er dan dus in gaat. Per halve liter inhoud gebruik je 1 ei, 30 gr. fijne kristalsuiker, 25 gr. bloem, 5 gr. maizena, een snufje zout en 1/5 zakje vanillesuiker (meer is altijd lekker).
Waar er zes van in een vorm zitten en je die varkentjes, en lieveheersbeestjes etc. van kunt maken.
Sommigen hebben de vorm hier van Ikea of van Sligro, ik van Nisbets.
Die vorm bedoel ik.
Dank je Naara, maar als ik de biscuitmix van de site gebruik?
http://www.felicitaartjes.nl/homepage/s … aid=197033
Met dit schema kan je uitrekenen hoeveel biscuitmix je nodig hebt!
Met de sligrobolletjes werkt zo'n schema niet echt.
Ik weet niet hoeveel er precies ingaat. Ik bak ze meestal "mee" met een andere taart. Maar ik denk dat je met 2 eieren al genoeg hebt voor alle 6. Je doet ze voor driekwart vol. Met een spuitzak gaat dat makkelijker.
Ze bakken het best een beetje te bol. Dat kun je altijd nog wegsnijden. Maar als ze niet hoog genoeg worden dan zijn ze echt niet mooi (scheef).
Groetjes, Carin
die vanavond 2 bolletjes heeft opgegeten... en vanmiddag ook al
Nog een PS: als je de mix van de shop gebruikt dan neem je per halve liter inhoud 1 ei, en 66 gram biscuitmix.
In de 6 sligrobolletjes gaat precies een halve liter. In die van mij tenminste.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » rare vraag