Onderwerp: Paars kasteel
Ja leuk voor een meisje misschien maar niet voor een jongen ! Ik denk ik ga vast mijn marsepein grijs maken voor een kasteel maar wat krijg ik? Marsepein met een beetje zwart word: PAARS ! En nu?? Iemand raad?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Paars kasteel
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ja leuk voor een meisje misschien maar niet voor een jongen ! Ik denk ik ga vast mijn marsepein grijs maken voor een kasteel maar wat krijg ik? Marsepein met een beetje zwart word: PAARS ! En nu?? Iemand raad?
Meer zwart toevoegen denk ik, anders zou ik het ook niet weten. Succes!
meer zwart zou ik ook zeggen en als het even ligt neemt het ook nog beter kleur op !
Hoic.
Ik heb wel eens gelezen hier volgens mij door Mascha geschreven, dat ze er noorit doorheen doen??
Moet je maar even zoeken.
ik heb weleens hetzelfde probleem gehad, ook met zwart wat in de zon had gelegen (gewoon een poppetje onder plastic op tafel laten liggen in het licht, helemaal verkleurd, paars geworden).
Tegenwoordig gaat het wel goed, maar weet ook niet waar het aan ligt.
Norit gebruik ik inderdaad weleens, dat is wel
Nou het word helemaal niks hoor! Hoe meer zwart hoe paarser het word! En uiteindelijk zal het natuurlijk wel helemaal zwart worden maar dan is mijn net nieuw gekochte potje zwart ook leeg! Ik heb ook nog geprobeerd om er dan weer wit doorheen te doen maar je raad het al dan word het weer lichter paars.
Ik ga het mooie paarse marsepein wel bewaren voor een meidentaart en ga het kasteel dan maar met fondant maken want dat is tenminste wit ipv geelkleurig!
En natuurlijk voortaan maar een klein stukje proberen ipv 8 ons!
Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
Normaal kan je marsepein makkelijk grijs kleuren, maar je moet er niet teveel zwart doorheen doen. Nou gebruik ik de gleurgels van Spectrum, dus misschien dat die anders werken dan Wilton.
Volgens mij scheelt het welk merk kleurstof je hebt. De ene zwart is zwarter dan de andere. Ik heb wel echt grijs gemaakt met de intensief zwart van squires kitchen.
Maar even wat anders: Heb je een foto van je paarse marsepein? Ik ben nl nog steeds op zoek naar mooi paars. (Mooiste tot nu toe: violet van Wilton) En welke zwart heb jij dan gebruikt?
Groetjes,
Mirjam
Ik heb voorheen altijd de zwart die in dezelfde potjes zat als kerstrood ook van SK maar dit potje was leeg en heb ik een dus een nieuwe bij Inge gehaald deze is ook van SK maar dan een andere verpakking (kijk maar in de webshop). Volgens mij verkoopt Inge die eerstgenoemde niet meer. Deze stonden altijd apart vermeld en waren er in drie of vier kleuren volgens mij.
Ik heb er echt maar een heel klein beetje doorheen gedaan en vrijwel direct werd het paarsig van kleur. Hoe meer zwart hoe paarser het word. Ik zal nog even dat oude potje zwart proberen daar zit nog een heel klein beetje in. Laat nog even weten hoe en wat.
Hier het resultaat:
ja, ik snap wel wat je bedoelt, het is inderdaad wel wat 'paarser', maar
Even voor de duidelijkheid (onderste foto)
Links is de kleur die ik kreeg met het nieuwe potje (meer en minder zwart)
Rechts is de kleur die ik kreeg met het oude potje
Ik vind het toch echt paars hoor dat aan de linkerkant !
tsja, misschien wel paarsig ja.
Heb je m'n mailtje ontvangen? Het heet black extra van Sugarflair. Weet niet of je genoeg tijd hebt, maar dat is in ieder geval een goede.
Nee is inderdaad niet mooier paars dan mijn paars, maar wel paars! Gelukkig heb ik voorlopig nog genoeg van die "ouwe" zwart, maar voor de toekomst dus bij deze verzoek aan Inge: Graag de ouwe SK zwart weer terug of anders die van sugarflair als die inderdaad zo goed is als hierboven staat. Want wat moet je nou zonder grijs??? (Geintje, maar verzoek om zwart waar je grijs mee kan maken is wel serieus hoor)
Groetjes,
Mirjam
volgens mij gaat die van SK uit het assortiment (van SK zelf dus), maar weet het niet zeker.
Hoi,
Ik heb ook z'n probleem maar dan met paars.Wordt een hele grauwe kleur een beetje grijs achtig heb er al iets wit en ook iets rose bij gedaan, maar het blijft een rare kleur.
Op het dekseltje staat z'n heel mooi kleurtje paars het is van Ameri color (regal purple)??
Wie weet hoe ik z''n mooi kleurtje paars krijg.
Gr Gurdie
Gurdi kom maar naar mij toe, ik heb een hele mooie kleur paars
Hoi Bettie,
Welke paars heb jij dan?
Groetjes,
Mirjam
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Paars kasteel