1

Onderwerp: glucose & blanke stroop

hallo allemaal,

ik heb veel gezocht naar glocosestroop en zelfs de bakkers gebeld maar die hebben alleen blanke stroop zoals ze het zelf noemen.. gemaakt van suiker en water.. ingekookt tot x aantal graden, dan heb je blanke stroop.  is dat nou hetzelfde als glucosestroop of noemen ze dat suikerstroop/blanke stroop ?? ik raak een beetje in de war. kan ik i.p.v.  glucosestroop ook blanke stroop van de bakker gebruiken. als dat zou kunnen ben ik echt iedereen dankbaar :Y  het is namelijk voor fondant.

groetjes...

2

Re: glucose & blanke stroop

Ik zou het gewoon proberen, het moet dik vloeibaar zijn, de kleur van water en in fondant zie ik geen probleem om het te gebruiken.........

I believe in Sandy Claws

3

Glucosestroop is een oplossing van druivensuiker in water (zie http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi85.htm). Zo wordt het ook gebrukt in een van de fondant recepten hier op de site.

Ik denk dat gewone suikerstroop iets andere eigenschappen heeft. Ik heb bv ijsrecepten waarin staat dat er een gedeelte glucosestroop gebruikt moet worden, naast de suikersiroop om de schepbaarheid te vergroten...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

4

1 deel druivensuiker en 1 deel water samen koken. Dan heb je glucosestroop. Of bestellen bij Inge. (Die laatste blijft ook langer goed, de zelfgemaakte gaat na een poosje weer kristaliseren. Dat kan je wel weer oplossen in de magnetron.)

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

nou.. weten je wat??? ik ga het gewoon met blanke stroop proberen en kijk dan of het lukt!! ik ga het gelijk vandaag halen bij de bakker. niet geschoten is altijd mis!! ik laat wel weten of het gelukt is.  ga het weekend aan de slag en laat het jullie dan weten :)

bedankt voor jullie reacties

groetjes,
sara

6

wat een informatieve site!! heb'm gelijk in mn favorieten geplaats... bedankt

lilo schreef:

Glucosestroop is een oplossing van druivensuiker in water (zie http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi85.htm). Zo wordt het ook gebrukt in een van de fondant recepten hier op de site.

Ik denk dat gewone suikerstroop iets andere eigenschappen heeft. Ik heb bv ijsrecepten waarin staat dat er een gedeelte glucosestroop gebruikt moet worden, naast de suikersiroop om de schepbaarheid te vergroten...