1

Onderwerp: biscuitdeeg met speculaaskruiden?

Ik wil een mooie sinterklaastaart gaan maken. Bekleden met Marsepein en natuurlijk een mooie sinterklaasafbeelding.

Ik gebruik de mix voor biscuit uit de webshop, zou ik daar wat speculaaskruiden aan toe kunnen voegen, voor de "sinterklaassmaak"?

Vulling wordt denk ik banketbakkersroom

groetjes
Erica

2

Re: biscuitdeeg met speculaaskruiden?

Waarom niet de biscuit laten zoals hij is en een vulling maken van een ganache van witte chocolade met speculaaskruiden.......?

I believe in Sandy Claws

wow granny das een goed idee lijkt me heerlijk heb je hem zelf al eens gemaakt? en is wellicht een vleugje ameretto lekker (ff brainstormen)

gr monica
En mijn website is in de lucht www.monicake.nl

4

Speculaas kruiden aan de mix toevoegen is ook heerlijk. Heb het al een paar keer bij Ria geproeft!

groetjes Francisca

5 Laatst bewerkt door Nathalie (14-11-2007 00:43)

Granny, klinkt inderdaad erg lekker. hmm en Franciska kan dus ook gewoon door de mix.

Bedankt meiden, moet ik weer kiezen :think:

Nu doet je smilie het wel ;) Hij miste nog : op het einde

6

he mijn smilie doet het niet

7

Ik heb laatst een opgerolde kastanjetaart gemaakt; dun laagje cake met daartussen tamme kastanje-chocoladepuree. Door het cake gedeelte moest kaneel en dat was erg lekker. Ik denk dat speculaaskruiden dus ook wel goed moet smaken. Maar de optie van Granny klinkt ook erg goed. Die onthoud ik!

Hier staat het recept van de kastanje taart: www.mijnreceptenboek.nl/recept/taart_en_gebak/opgerolde-kastanjecake-2850.html

8

Recept in de receptsectie gezet........

I believe in Sandy Claws

9

ja ik heb het ook al gedaan, gewoon lepeltje kruiden erbij, heel lekker!

10

Ik had het recept vorig jaar al gepost bij recepten.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=2573
Veel succes is erg lekker! :Y

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

11

Lepeltje koek- en speculaaskruiden erbij, eventueel handje kruidnoten erdoor... en smullen maar!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

12

ik doe het ook regelmatig. en dan zwitserse room met een beetje schuddebuikjes en mandarijntjes...

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010