1 Laatst bewerkt door risly (12-11-2007 21:05)

Onderwerp: oneigenlijk gebruik

Eigenlijk was ik op zoek naar een lange smalle 'bus' om biscuit in te bakken. Bij de blokker zag ik opbergblikken voor senseopads en dat leek me wel wat. Maar goed, voor 8 euro kan je ook wat dingen kopen waarvan je zeker weet dat het werkt, dus ik dacht: laat ik eerst maar eens op het forum vragen naar ervaringen. We hebben helemaal geen senseo apparaat, dus wat moet ik met zo'n blik als je er niet in kan bakken.
Thuisgekomen schenk ik mezelf een glas limonade in, het blik is leeg, BLIK LEEG??? Precies de maat die ik zocht eigenlijk, dat blik! Zo het kunnen, bakken in een limonadeblik??
Snel even een mixje gedraaid, 25 minuten gebakken, en ja hoor: het kan!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LKNSEQGU.jpg

Hoe ik hem ga vullen weet ik nog niet (ik denk dat ik hem overlangs twee keer doorsnij -kruislings dus- want anders blijft hij natuurlijk niet rond), wat het gaat worden met bekleden ook niet, maar ik vind hem leueueueueueuk. Voor bijvoorbeeld een lipstick of een fles of een toren van een kasteel, een sigaar... nog meer suggestieszijn welkom!

2

Re: oneigenlijk gebruik

Hee, super idee zeg! Wat dacht je van een appelboor. Gat erin maken en vullen maar! Dan blijft het een mooi geheel en hoef je niet te gaan plakken o.i.d. en blijf het mooi van vorm.
Maar waar heb jij dit blik vandaan? Want daar ben ik nu wel ff nieuwsgierig naar :O

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

wat ben je lekker creatief van gedachten super! succes en het resultaat showen!

Kijk gerust eens in mijn taartenalbum
http://www.creabrigitte.mijnalbums.nl

4

wat een superidee zeg (volgens mij was olacy van de konmar nu jumbo?) heb je de top eraf gezaagd of zo? en kreeg je het er makkelijk uit?

Alles goed???? nee 3 fout

5

Wat een superidee zeg!

Groetjes Tweety!

6

Wat een goed idee! Leuk misschien ook voor torens voor een kasteel taart....? Heb geen idee want heb nog nooit zoiets gemaakt, kwam ineens in me op bij het zien van zo'n lange ronde cake.
Hoe heb je hem gebakken? eerste ingespoten met spray en dan de mix erin? De bovenkant met een blikopener eraf gehaald?
Ben heel benieuwd!

7

Jaaaaa, natuurlijk: een appelboor!
Het blik is van de vomar, maar volgens mij heeft iedere supermarkt blikken siroop van die maat (spontin, karvan, c1000 huismerk, haha, wij drinken dat erg veel/vaak).
Ik heb de bovenkant eraf gehaald met de blikopener. Na het bakken heb ik met een plastic schuimafstrijker (voor bier) even langs de binnenkant gestreken, toen ging hij er makkelijk uit.
Grappig hoor, ik voelde me behoorlijk gestoord toen ik mijn limonadeblik stond te vullen met biscuitmix en jullie vinden het een goed idee! (ik zou het ook nergens anders durven te vertellen, behalve hier!)

8

SUPER idee !! Hoe kom je er op??!! maar erg bruikbaar, die ga ik zeker onthouden !

9

Geen idee is te gek op dit forum. Hahaha!! Je komt ineens creatieve kanten van jezelf tegen waarvan je niet wist dat je die had :)
Ik moest ook meteen denken aan een toren van een kasteel (is iets minder creatief bedacht :) )

10

Jammer, ik zie de foto niet :(, het klinkt wel als een goed idee :).

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

11

Haha wat grappig! Je durft het toch maar :)  En een prachtig biscuit er uitgekregen!

12

Jeetje wat een lefgozer ben je zeg. Ik zou het zo zonde vinden als ik biscuit voor niks heb staan mixen als zoiets zou mislukken.
Gelukkig bestaan er dan mensen zoals jij die dit soort dingen wel druven en uitproberen. Leuk hoor! Echt een superidee!

13

Wauw, wat een gaaf idee zeg! Dit ga ik onthouden! Waar een limonadeblik al niet goed voor is! Ik ga de volgende die leeg is ook bewaren, gelukkig wordt het hier ook regelmatig gedronken. :D

14

Super!

Maar ik ben wel helemaal verbaasd dat je hem er zo goed uitgekregen hebt! Heb je hem ook ingevet (lijkt me lastig met zo'n diepe vorm) en met bloem gepoederd? Of heb je een spray gebrukt ofzo?

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

15

wat een idee zeg, hoe kom je erop. Ben ook erg benieuwd hoe je hem er zo goed uitgekregen hebt.

groetjes
Erica

16

Ik heb het blik inderdaad ingespoten en direct na het bakken even met een plastic schuimafstrijker langs de binnenkant geaaid, hij viel er zo uit, zonder probleem!
't Is trouwens een stokbroodje geworden (hij staat in de parade).

17

Hahaha ik vroeg me al af hoe je dat broodje gamaakt had :)
Heel goed idee! Laat ik nou net een paar dagen geleden zo'n blik hebben weggegooid. Het duurt eeuwen voor we het nieuwe blik leeg hebben.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

18

Overgieten in een lege frisdrankles ?

I believe in Sandy Claws

19

O leuk, wat een goed idee en wat een effect!

alleen is mn oventje te klein om m in te kunnen bakken :(

20

Nou liep ik vanmiddag bij de Zeeman tegen koffiepads-opberg-blikjes aan... normaal denk ik dan wat moet ik ermee want ik heb er meer dan genoeg... maar nu dacht ik aan dit topic! En voor de ongelooflijke prijs van 59 cent kon ik 'm toch echt niet laten liggen. Dus de eerstvolgende keer dat ik een biscuit bak, doe ik er 2 eieren extra bij en bak dit blik mee.

Groetjes, Carin

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

21

echt een super idee!

22

ik ga morgen even siroop in een blik kopen...koop het altijd in een fles....maar dat is verleden tijd...hahahahhaha...

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl