1

Onderwerp: Tiara

Ik wil eens proberen om een tiara te maken (alsvast een oefening om te kijken of het lukt voordat ik mijn meiden een prinsessentaart beloof ;) )
Nu was mijn gespoten koraal een drama, als ik er naar keer brak het al..

Nu vraag ik me af ...hoe maak ik RI dat stevig(er) is ?
Ik mix al op de laagste stand met de klopper tegen te veel lucht. moet er misschien meer of minder eiwitpoeder gebruikt worden ? Is de RI misschien te dun geweest (maakt dat wat uit in stevigheid ook nadat ie echt goed gedroogd is ?)
Komt het doordat de RI een paar dagen oud was ? (het lijkt wel alsof er dan meer lucht in komt/zit)

Iemand een waardevolle tip voor me ? Wietske/Annette misschien ???

Alvast bedankt voor het meedenken !!!

Groetjes Nicole

2

Re: Tiara

je kunt 'm steviger maken met poedersuiker. En altijd een reserve exemplaar spuiten
dan is de kans op succes groter.

succes

Ingrid

3 Laatst bewerkt door wietske (11-11-2007 21:15)

Het blijft gewoon ontzettend breekbaar hoor ! Als je er al naar kijkt valt ie uit elkaar ! De royal icing maak je de middelste gradatie, dus niet te dik anders krult de icing om je spuitmondje heen. Het spuiten van 1 laagje is een zeer groot risico ;) maar het ziet er wel ontzettend mooi uit. Ga je voor zeker dan kan je de kroon ook overspuiten, dus dat je 2 laagjes krijgt, iets minder mooi maar wel steviger.

Ook kan je een groter spuitmondje nemen zodat ie iets steviger maar ook iets groffer wordt.

Dusssuuh ik zou er gewoon een dozijn spuiten, dan moet er vast wel eentje blijven leven ! Op de taart zetten en niet meer aankomen, want zodra je het kroontje weer oppakt valt ie in duizend stukjes !

Oh en niet in de koelkast he, want icing kan niet tegen vocht !

Succes en sterkte :S :D

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

4

Om de icing steviger te maken, kun je extra eiwitpoeder toevoegen. Maar zoals de rest al aangeeft het lijft erg breekbaar. reserve kroontje spuiten is een optie.

Groetjes Peronne
www.tijdvoortaart.nl

5

En wat als ik er nou een ietsiepietsie Tylose doorheen kwak ??? En dan heel snel spuiten :D...

Ik heb er overigens gisteren 1 gespoten zonder tylose hoor (beetje snel en met heel veel verbindingen voor de stevigheid) en toen voelde de icing na het spuiten al anders aan dan eerst maar ben dan ook royaler met het eiwit geweest...misschien dat dat inderdaad het euvel is geweest bij het koraal want breekbaar is een, maar die kon je ECHT niet aanraken)

Ga 'm pas na een week ervanaf halen hahaha...dan is ie zeker droog :Y

6

Hoi Nicole..ik heb laatst ook een tiara gespoten gewoon van de mix uit de webshop...twee keer over elkaar..enne geen problemen mee gehad ...heb hem al een paar keer opgepakt en hij is nog steeds heel :D :D misschien gewoon mazzel??!!!

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

7

Ben ook nog steeds een keer van plan een tiara te maken, zeker toen ik deze how-to vond op de site van Cake Central

http://www.cakecentral.com/article113-H … Tiara.html

Misschien heb je er nog iets aan, ik begreep in ieder geval dat ze aanraden om een tiara 3x over te spuiten voor de stevigheid.

8

tja..er is maar een remedie om je tiara heel te houden, en dat is nl "m niet nodig hebben"
Flauw he...ik heb er ooit een gespoten voor "de probeer" samen met een blad vlinders
Was niet supernetjes geworden (was de 1e keer RI spuiten) maar stevig...
Ding heeft meer dan een week in de keuken in de weg gestaan. Steeds van hot naar her verplaatst...ding wilde maar niet stuk...grinnik.

Erika

9

chokoala schreef:

tja..er is maar een remedie om je tiara heel te houden, en dat is nl "m niet nodig hebben"
Flauw he...ik heb er ooit een gespoten voor "de probeer" samen met een blad vlinders
Was niet supernetjes geworden (was de 1e keer RI spuiten) maar stevig...
Ding heeft meer dan een week in de keuken in de weg gestaan. Steeds van hot naar her verplaatst...ding wilde maar niet stuk...grinnik.

Erika

weet je zeker dat je m niet met beton hebt gespoten?

Alles goed???? nee 3 fout