1 Laatst bewerkt door ds (12-11-2007 03:10)

Onderwerp: 2 taarten, een kies en bert en ernie

de kies is mijn eerste taart die ik in vorm moest snijden, vond ik toch niet zo makkelijk als ik dacht dat het zou zijn. Het is een amandelcake gevuld met botercreme.

De Bert en Ernie taart is mijn derde puzzeltaart. Het is een biscuitkapsel met rode vruchten in gelei en botercreme.
Ik moet zeggen dat ik de puzzeltaarten veel moeilijker vind te maken dan het boetseren van suikerfiguren. Ik denk dat ik de volgende keer toch maar over ga met het maken van suikerfiguren. Elke keer als ik jullie puzzeltaarten zie denk ik weer, jeetje hoe doen ze dat toch, de figuurtjes zien er zo strak uit. Maar goed, het jongetje was in ieder geval heel erg blij met zijn taart en moest bijna huilen toen de taart werd aangesneden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4RVMJZTV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X64NFNX8.jpg

groetjes van Dewi

2

Re: 2 taarten, een kies en bert en ernie

die kies vindt ik erg leuk gevonden. en bert en ernie zijn grappig.

erg leuk

leuk hoor!!
wat was het verhaal achter de kies :D:D

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

4

Wat leuk die kies-taart. Vindt het heel mooi gemaakt zeg!
Bert en Ernie is echt strak afgewerkt! De puzzelplaat is goed gelukt! En de letters zijn echt mooi!

Groetjes Tweety!

Ik vind de kies helemaal super en dan die kleverige snoepjes erop!!!

het puzzelen is toch ook best goed gegaan????? Bert en ernie zijn duidlijk te herkennen hoor niets mis mee!
ik ben het met je eens hoor puzzelen is tijdrovend en heel erg precies werk(ook niet echt iets voor mij!).

Leuk dat je helemaal vanaf de antillen post! Ik merk tijdens de workshops dat er heel veel mensen op de antillen bezig zijn met suiker!

groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

Leuk, die kies is mooi zeg, wat een goed idee! Bert en Ernie zijn ook leuk geworden!

7

Ik vind ze allebei superleuk.

Groetjes,
Angela

8

Wat een leuk idee die kies!! Ook erg grappig zo met de snoepjes erbij.

Bert en Ernie zien er ook leuk uit hoor!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Die kies is geinig. Leuke taarten!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

10

die kies is gaaf zeg met die plakrandjes onderaan echt gaaf en je puzzel ziet er echt niet slecht uit!

11

Die kies is geweldig :Y! Die tandplak maakt hem helemaal af :D. En Bert en Ernie zijn inderdaad herkenbaar hoor en dus prima gelukt :Y!

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

12

ik vind die kies er knap uitzien hoor!

greetings, Natas

13

Heel leuk, die kies, is wel wat voor St Maasrten! Was hier gisteren, in Noord holland dus...

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

14 Laatst bewerkt door ds (12-11-2007 16:24)

bedankt voor jullie complimenten, maar ik moet met het puzzelen gewoon nog veel meer oefenen, want ik ben echt niet tevreden over het eindresultaat.

Joycemvpepper, ik moest die kies maken voor een tandarts hier op de antillen snoepen de mensen veel heel veel zoete dingen maar een bezoekje naar de tandarts doen ze bijna niet, dit ivm de kosten. Dus vandaar de kies en de vieze plak onderop de kies.

En inderdaad dutchdecorator hier op de antillen zijn ze helemaal bezig met taarten. Voor elke gelegenheid staat er wel een taart op tafel, alleen zijn ze erg van de buttercream, dus erg vet en zoet. Veel fondant en marsepein gebruiken ze hier niet veel, gelukkig maar want marsepein is hier echt heel erg duur (moet overgevlogen worden of je moet het zelf maken). Maar het maken van taarten in Nederland is toch wel veel makkelijker, dit ivm het weer en de vullingen die hier niet allemaal te gebruiken zijn ivm het weer.

groetjes van Dewi

15

Whoehahahahahah die kies!!!!! Hilarisch!

Enne mijn zoontje zei net meteen Ennie en Bet. Dus dat lijkt me duidelijk.

16 Laatst bewerkt door Ini (12-11-2007 18:52)

"Op de taart" voegde hij nog even toe :D

17

Gaaaaaf!!!!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl