1

Onderwerp: Vraag over Golden Yellow of Orange gel van wilton

Hoi,

Ik vroeg me af of er heel veel verschil is tussen Golden Yellow of Orange gel van Wilton ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2 Laatst bewerkt door mascha (11-11-2007 15:30)

Re: Vraag over Golden Yellow of Orange gel van wilton

golden yellow is echt wat meer okergeel-achtig (maar wel 'echt' geel), of donkergeel. (haha, goudgeel dus ;)).
Orange is gewoon echt oranje. dus dat is zeg maar rood met geel. Het is wel een echt verschil hoor!
De golden yellow is wel echt een andere kleur geel dan de lemon yellow, maar het is ook echt wel anders dan de oranje, want het is wel een echte geel dus.

Als je een paar uurtjes hebt kan ik wel even een foto maken van gekleurde marsepein met die drie, dan kan je het naast elkaar zien, maar ben nu ff niet thuis dus dat gaat nu niet.

Mijn website: Presentaart

3

mascha schreef:

golden yellow is echt wat meer okergeel-achtig (maar wel 'echt' geel), of donkergeel. (haha, goudgeel dus ;)).
Orange is gewoon echt oranje. dus dat is zeg maar rood met geel. Het is wel een echt verschil hoor!
De golden yellow is wel echt een andere kleur geel dan de lemon yellow, maar het is ook echt wel anders dan de oranje, want het is wel een echte geel dus.

Als je een paar uurtjes hebt kan ik wel even een foto maken van gekleurde marsepein met die drie, dan kan je het naast elkaar zien, maar ben nu ff niet thuis dus dat gaat nu niet.

Ik heb wel een paar uurtjes ;) . Maar je hoeft het niet speciaal voor me te doen, als je die kleuren niet nodig hebt ;) Ik heb thuis ook Lemon Yellow en zie inderdaad het verschil tussen die en Golden Yellow !!!!!

Nou goed ik wacht af...op je fotos :think: maar je moet het niet speciaal voor mij doen als je de kleuren niet nodig hebt, dat is zonde van je marsepein / fondant !!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4 Laatst bewerkt door mascha (11-11-2007 19:22)

Heb het wel speciaal voor jou gedaan :) Maar geeft niet hoor, heb ik weer een excuus om een lekker stukje marsepein te eten :shhh:
Het was wat lastig fotograferen met-zonder licht zeg maar, dus 1 met flits en 1 zonder.
De kleuren zijn v.l.n.r. lemon yellow, golden yellow, orange
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXA83Y4W.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DM3UWQZY.jpg

5

Oh wat ben ik blij met je !!!!!!! Wat lief dat je het speciaal hebt gedaan voor me. Je ziet inderdaad het verschil tussen Orange en Golden Yellow. Nu is het echt pas duidelijk.

Nou ik heb bij de webshop lopen bestellen, dus nu ook oranje erbij gedaan.

En smaakt je marsepein nu dubbel zo lekker ? :9

Heeeel erg bedankt.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

6

ja, vooral die oranje is lekker hoor ;)
Graag gedaan hoor, laat de foto even staan, misschien heeft iemand anders er nog wat aan (ik vind die kleurenvakjes op een computerscherm altijd zo lastig te zien).
Bestel-ze ;)

7

mascha schreef:

ja, vooral die oranje is lekker hoor ;)
Graag gedaan hoor, laat de foto even staan, misschien heeft iemand anders er nog wat aan (ik vind die kleurenvakjes op een computerscherm altijd zo lastig te zien).
Bestel-ze ;)

Tja mijn rekening is erg omhoog gelopen ;) Ik moest veel nieuwe kleuren kopen, ik had verleden jaar zo'n set gekocht maar die raakt nu op. En natuurlijk weer 5 kg marsepein, dus je kan ook bij mij komen snoepen ;)

P.S wat handig dat het forum berichtjes stuurt als iemand antwoord geeft op je vraag.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Manika de golden Yellow heb ik mijn hawai taart mee gekleurd!
die wordt dus echt een soort van warm geel (eigenlijk zit ie gewoon tussen de oranje en de lemon yellow, maar als je deze laaste twee mengt krijg je echt geen golden yellow dus eigenlijk wel noodzakelijk hahahahaha ik lever klantjes op bij Inge geloof ik! ;).

maar zo te zien heb je van Mascha al genoeg advies gehad.....

greetsz KiT.....

er is altijd wel een reden voor taart